Tips på termometer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

146
85
Lovet:
Tjena! Jag tänkte köpa lite nya termometrar och undrar om nån har några att rekomendera? Det finns ju oändligt men de flesta verkar opålitliga och inte direkt prisvärda.

47
48
Bananqaj:
Skulle rekomendera ir termometer från clas ohlson ;) kan du mäta både kalla och varma ställerna i terrariet. 

2048
773
psyjoh:
Ir termometrar mäter bara yttemperaturen och ej luften. Jag använder både och. En ir från kjell & co. för 399kr och en inne/ute termometer från clas ohlson för under hundringen. Tyvärr kan jag inte klistra in länkarna med mobilen. 

Men när jag testat olika termometrar så verkar dessa funka bra och ligger jämnt och nära varandra i tempen. 

Känns lite dumt att skriva detta inlägg när jag inte kan få med länkarna men kan skicka dem i ett pm om du är intresserad? :)

146
85
Lovet:
psyjoh skrev:
Ir termometrar mäter bara yttemperaturen och ej luften. Jag använder både och. En ir från kjell & co. för 399kr och en inne/ute termometer från clas ohlson för under hundringen. Tyvärr kan jag inte klistra in länkarna med mobilen. 

Men när jag testat olika termometrar så verkar dessa funka bra och ligger jämnt och nära varandra i tempen. 

Känns lite dumt att skriva detta inlägg när jag inte kan få med länkarna men kan skicka dem i ett pm om du är intresserad? :)


Precis det var lufttemperaturen jag var ute efter och inte yttemp. Har köpt inne/ute termometer från clas ohlson som jag har i mina större terrarium men då sjlva konsollen med displayen är ganska stor så tänkte jag på nåågot mindre till de mindre burkarna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild