Lämplig förstaorm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

109
14
Tyris:
Hej!

Som första orm vilken art är lämplig? Har tänkt lite på chihuahua bergskungssnok? Kan det vara något? Skriv gärna terrariemåtten också!
 
Kraven:
Snäll art
Inte så stor
Inte behöver dvalad så mycket
Ska kunna gå att hantera

(skriv gärna de svenska namnen då jag inte fattar annnars)


953
1840
peter54:
Den orm du föreslår passar väl in på alla punkter utom en, det där med vintervila. Bergslevande arter behöver sin vintervila.
Jag föreslår att du läser in dig på hussnokar istället.

109
14
Tyris:
peter54 skrev:
Den orm du föreslår passar väl in på alla punkter utom en, det där med vintervila. Bergslevande arter behöver sin vintervila.
Jag föreslår att du läser in dig på hussnokar istället.

Okej. Jag har läst om c.bergskungssnok på ifokus och inlägget var just av dig! Hussnok finns inte här på sidan så vet du var bra information finns? 

953
1840
peter54:
Läser du engelska? I så fall finns ganska mycket om du söker på det vetenskapliga namnet (Lamprophis fuliginosus). På svenska är det dåligt med bra info, det mesta är fullt med personliga åsikter istället för obestridliga fakta.

www.kingsnake.com/housesnake/

109
14
Tyris:
peter54 skrev:
Läser du engelska? I så fall finns ganska mycket om du söker på det vetenskapliga namnet (Lamprophis fuliginosus). På svenska är det dåligt med bra info, det mesta är fullt med personliga åsikter istället för obestridliga fakta.

www.kingsnake.com/housesnake/

Jag är inte så bra på engelska.Är hussnokar alltid bruna? Då jag tycker c.bergskungssnok är väldigt vackra!

953
1840
peter54:
Grundfärgen på hussnokarna är från mycket ljust brun till mycket mörkt brun, det finns gråbruna och rödbruna, det finns de med lite vita inslag och de med mycket vitt. Om du vill ha Chihuahua bergskungssnok måste du ordna med vintervila i minst 10 veckor.

109
14
Tyris:
peter54 skrev:
Grundfärgen på hussnokarna är från mycket ljust brun till mycket mörkt brun, det finns gråbruna och rödbruna, det finns de med lite vita inslag och de med mycket vitt. Om du vill ha Chihuahua bergskungssnok måste du ordna med vintervila i minst 10 veckor.

Jaja, får nog låta dem dvala i sådana fall! 
De verkar vara väldigt snälla och lätthanterliga djur?!
Hur stora blir de i genomsnitt? 
Har du fortfarande c.b, i så fall hur stort har du till dem?

148
116
Ella:

Att låta djuren dvala är bra, man ska alltid sträva efter att behålla och ge djuren man håller i fångenskap tillgång till naturliga beteenden.

De första arterna som slår mig när nybörjarorm nämns är
Kungspyton
Majsorm
Mjölksnok

Men läs in dig på någon art som du tycker verkar intressant och som passar just dig. :)


109
14
Tyris:
Ella skrev:
Att låta djuren dvala är bra, man ska alltid sträva efter att behålla och ge djuren man håller i fångenskap tillgång till naturliga beteenden.

De första arterna som slår mig när nybörjar orm nämns är
Kungspyton
Majsorm
Mjölksnok

Men läs in dig på någon art som du tycker verkar intressant och som passar just dig. :)

Ja! Tack! Jag tycker att c.b verkar jätte intressant!!

148
116
Ella:
Tyris skrev:

Ja! Tack! Jag tycker att c.b verkar jätte intressant!!

 
Härligt :D Väldigt fin art!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild