Pyton borde äta upp pojken?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

278
47
Boboo:

Hej alla ormexperter!

Se länk nedan på ca 1 min 35 sek.

Är det en tidsfråga innan det går åt skogen? 

m.youtube.com/watch?v=PzjgcswCM2w

953
1840
peter54:
Det är naturligtvis vansinne att göra som i videon, ormens kan lätt ilskna till för något litet "fel" pojken gör, exempelvis råkar trycka på genitalia (det har jag egen erfarenhet av vad det kan leda till) och då blir pojken dödad, men att ormen skulle äta pojken tror jag inte på för ett ögonblick. En bebis utan utskjutande axelparti ja, men inte en människa med utvecklade axlar.

Boboo
Posta inte en ny tråd för varenda frågeställning du har, då översvämmas hela forum med dina trådar till slut. Använd en och samma tråd istället för alla sådana här frågor.
/Peter

278
47
Boboo:
Sorry.

Visste inte om det var okej att skriva i samma tråd uppföljningsfrågor som hade med annat att göra. 

Tack nu vet jag.

UppföljningsFråga, sådan storlek på orm kan väl utan problem äta upp en pojke i denna storlek? 

Peter du menar att det inte är möjligt?
Hur stor tror du ormen är?

Med vänlig hälsning,

953
1840
peter54:
Boboo skrev:
Soory.

Visste inte om det var okej att skriva i samma tråd uppföljningsfrågor som hade med annat att göra. 

Tack nu vet jag.

UppföljningsFråga, sådan storlek på orm kan väl utan problem äta upp en pojke i denna storlek? 

Peter du menar att det inte är möjligt?
Hur stor tror du ormen är?

Med vänlig hälsning,


Jag tror inte på alla videor som finns där stora pytonormar och anakondor påstås ha ätit människor, jag menar att allt sådant är lika mycket bluff som videor på utomjordingar. Att en pyton eller boa kan döda en människa är självklart, jag har själv lindat upp en rätt liten tigerpyton som dragit åt runt halsen på en kompis, då var min tigerpytonhona bara två meter, men ormen blir så hård när den drar åt att det är omöjligt att få in fingrarna emellan när den drar åt runt någons mjuka hals, men därifrån till att äta upp en människa är steget gigantiskt.

Vi människor har utskjutande axlar, något som inget annat större däggdjur har som kan ingå som byte för en stor pyton eller anakonda. De djuren har alla spolformade kroppar. Om en orm försöker svälja en människa så kommer den över huvudet, men sedan tar det stopp eftersom ormen inte kan töja ut käklederna 20-25 cm åt både höger och vänster för att ta sig över axlarna. Att svälja från andra hållet går inte heller eftersom ormen knappast förmår "samla ihop" fötterna. Resultatet blir då att den sväljer ett ben, men sedan tar det stopp i grenen.

278
47
Boboo:
Oki tack

2966
1645
Hoggaforfan:
De som påstås ha blivit uppätna är dock mindre i storleken än vi västerlänningar samt att knäcks nyckelbenet så är vi plötsligt mycket smalare. Några har säkert blivit uppätna men det är under ganska unika omständigheter. 

Samt utomjordingar finns :-P

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Boboo skrev:

Hej alla ormexperter!

Se länk nedan på ca 1 min 35 sek.

Är det en tidsfråga innan det går åt skogen? 

m.youtube.com/watch?v=PzjgcswCM2w


Då människor inte ingår i pytonormars diet så tror jag inte det är nån fara, men givetvis är det dumt att bära sig åt som i klippet, en onödig risk att ta om du frågar mig! 

Jag har aldrig hört om en burmesisk tiger som ätit en människa, har iofs inte sett några klara bevis på att nån orm har slukat människor... Skrönor, myter & historier finns det gott om, bevis är det sämre med :) 

 


278
47
Boboo:

Reptilmässa ca 10 år sedan om jag minns rätt i Danmark , efter att gäster gått lämnades en nätpyton och en 12-årig pojke som städade buren(terrariet) blev uppäten.

Är det någon som kan förtydliga? 

Med vänlig hälsning,

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Boboo skrev:

Reptil mässa ca 10 år sedan om jag minns rätt i Danmark , efter att gäster gått lämnades en nät pyton och 12årig pojke som Städade buren(terrariet)blev uppäten.

är det ngn som kan förtydliga? 

Med vänlig hälsning, 


Har jag aldrig hört och det borde man väl ha gjort då det är grannlandet :) Var du med på mässan eller är det någon historia du hört i efterhand? Vart kan jag läsa om denna tragedi? 

// Jonas


278
47
Boboo:
Jonas Sorry, var på reptilmässa vid fjärilshuset ca 10-15 år sedan, fick höra historien där,

har ingen aning om det ens nämnts på nätet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild