Sköldpaddor och rockar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Mangeman:
tjena 

undrar om någon har erfarenhet med att hålla rockor och sköldpaddor i samma terrarium?
Dom arter jag är mest intresserade av är motoro rocka och chelodina oblonga eller övriga ormhals sköldpaddor.

3
0
Mangeman:
På dom sidor jag läst både amerikanska och svenska står det inget om att någon av dem skulle var särskilt aggressiv. Och jag tänker att dom borde funka ihop då rockorna mest håller sig på bottnen och sköldpaddorna mer på ytan eller har jag fel?

3
0
Mangeman:
Funderar även på podocnemis unifilis

11
4
Starshadow:
Man ska aldrig ha ihop olika arter

544
424
Gibblo:

Sköldpaddor älskar trench coats!

 

OnT: Det är bäst att hålla var art för sig på begränsade ytor som terrarium ;)


Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Är inte så insatt i just rockor, men det går att hålla sköldpaddor med andra typer av fiskar utan problem. Har haft exempelvis 1.1 Chelus fimbriatus ihop med fiskar såsom channor, malar, olika typer av ciklider.. vi hade de även tillsammans med en 0.1 paleosuchus palpebrosus. Har du ett stort akvarium så bör det ju gå men just hur det går ihop med rockor vet jag inte då jag aldrig ägt en rocka ! Kan säkert någon annan svara bättre på

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Hur stort är akvariet? Motoror kan ju bli 80 cm i diametern. Har sett en del bilder på Carettochelys insculpta med rockor men då i jätte akvarium.  Rockor är ju väldigt känsliga för nitrit så kanske inte den bästa kombinationen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild