Bakgrunds bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

107
7
Andresjolander97:
Jag tänkte ge mig på att göra en bakgrund till mitt terrarium för min leopardgecko och undrar vad man kan använda för färger och så? Tänkte göra den i frigolit men är det någon speciell färg man ska undvika som kan vara farlig för geckon? Är det någon som gjort något liknande som kan ge lite tips skulle vara väldigt tacksam 

2966
1645
Hoggaforfan:
Finns många exemplar i terrariebygg forumdelen. Husfix, klinkerfog eller cement är nog det du behöver och då finns det färgpigment att köpa och blanda i. Annars kör många akrylfärg eller även våtrumsfärg och är det bara vattenbaserat så bör det vara ofarligt. Rusta har även PVA-färg, uteträlim med pigment ungefär.

Kolla Smilla här på sidan och hennes galleri

Du har även denna lösningen
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976

133
30
Avipt:
Hoggaforfan skrev:
Finns många exemplar i terrariebygg forumdelen. Husfix, klinkerfog eller cement är nog det du behöver och då finns det färgpigment att köpa och blanda i. Annars kör många akrylfärg eller även våtrumsfärg och är det bara vattenbaserat så bör det vara ofarligt. Rusta har även PVA-färg, uteträlim med pigment ungefär.

Kolla Smilla här på sidan och hennes galleri

Du har även denna lösningen
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976



Vad skulle exempelvis klassas som farlig färg?

2966
1645
Hoggaforfan:
Avipt skrev:



Vad skulle exempelvis klassas som farlig färg?

Jag vet inte om jag fattat rätt men det verkar som om det är lösningsmedlen som är farliga, inte själva färgen.
Är ju främst ånger man tänker på i de här sammanhangen och jag tror de flesta färger i dagens läge är relativt ofarliga (om man inte äter en större mängd) medans förr fanns det färg med arsenik i och liknande.

133
30
Avipt:
Hoggaforfan skrev:

Jag vet inte om jag fattat rätt men det verkar som om det är lösningsmedlen som är farliga, inte själva färgen.
Är ju främst ånger man tänker på i de här sammanhangen och jag tror de flesta färger i dagens läge är relativt ofarliga (om man inte äter en större mängd) medans förr fanns det färg med arsenik i och liknande.



Så sant, precis som gammal tatueringsfärg, har som du säger svårt å se att dagens färg skulle va farlig, då vi själva ska utsättas för de :P

155
39
kosinuss:
www.erdetfarlig.no/no/
 Farlig og leve :-)

47
48
Bananqaj:
Jag har handlat alla färger på panduro, hobby lack. Finns i alla möjliga färger. Jag blandar i en blomspruta och sprejjar. Blir en schysst naturell look. Tar sen pensel och fyller i konturer & highlights. Youtube är bästa inspirationen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild