Leopardgecko behöver hjälp!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

107
7
Andresjolander97:
hej! Jag köpte en leopardgecko i juli det här året och dom sa att han var runt 7-8 månader då. Jag har dock blivit lite orolig för ända sen jag tog hem honom så äter han jätte dåligt... Han äter 2 syrsor och sen fullkomligt ignorerar resten. Jag har testat att lämna några stycken som han kan få jaga på natten men dom är alltid kvar. Han har ömsat och det gick perfekt. Han har 30-33 grader på den varma och 24-26 på den kalla. Jag har testat ge zophopas och syrsor men alltid samma resultat att han tar 2 och lämnar resten. Vad ska jag göra?! Tacksam för svar :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Andresjolander97 skrev:
hej! Jag köpte en leopardgecko i juli det här året och dom sa att han var runt 7-8 månader då. Jag har dock blivit lite orolig för ända sen jag tog hem honom så äter han jätte dåligt... Han äter 2 syrsor och sen fullkomligt ignorerar resten. Jag har testat att lämna några stycken som han kan få jaga på natten men dom är alltid kvar. Han har ömsat och det gick perfekt. Han har 30-33 grader på den varma och 24-26 på den kalla. Jag har testat ge zophopas och syrsor men alltid samma resultat att han tar 2 och lämnar resten. Vad ska jag göra?! Tacksam för svar :)


Hur ofta matar du? 2 syrsor varan dag låter lagomt.

107
7
Andresjolander97:
Fredrik89 skrev:


Hur ofta matar du? 2 syrsor varan dag låter lagomt.



Jag matar varannan dag men jag tycker han ser smal ut :o 
Men är det vanligt att dom äter så pass lite? För vad jag läst brukar dom äta mellan 5-8 syrsor utan problem 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Andresjolander97 skrev:



Jag matar varannan dag men jag tycker han ser smal ut :o 
Men är det vanligt att dom äter så pass lite? För vad jag läst brukar dom äta mellan 5-8 syrsor utan problem 


Det beror väl på hur stora syrsorna är. Leopardgeckos kan matvägra i flera veckor. Fett lagrar de i svansen. Det är lättare att övergöda geckon än att mata den förlite.

2048
773
psyjoh:
Det är inte för lite om han börjarnärma sig året i ålder. 

107
7
Andresjolander97:
psyjoh skrev:
Det är inte för lite om han börjarnärma sig året i ålder. 

Krävs de mindre mat ju äldre dom blir?

2048
773
psyjoh:
Min är 1.5 år och äter lite olika. Det är även storleken på maten. De äter ju mer under tiden de växer som mest. 

903
509
Evanjeline:
Bästa är ju att lägga upp en bild så går det att se om han har fint hull. Har han det får han ju tillräckligt med mat.

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Har du testat kackerlackor? Flera av mina har börjat äta bättre sedan jag bytte syrsorna mot det. Testat att variera lite hur ofta han får mat något? Tänker att det kanske blir för ofta med varannan dag. Har bland annat en hane som inte vill äta oftare än vad fjärde dag ungefär.


107
7
Andresjolander97:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild