Bajs?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
4
Jennifer:
hejsan har en kungspyton som är yngre än 6 månader vet inte riktigt hur gammal han är. Jag har haft honom ungefär 7 veckor och han äter normalt, jag har bara hittat bajs en gång. Hur ofta brukar dom bajsa? Är det något fel?
Mvh jennifer

141
109
stefan707:
Min brukar skita lika mkt som jag matar den. Brukar ge mat på söndag när jag kommer hem på torsdagar brukar de bli å plocka skit 

29
4
Jennifer:
Jag matar min varje måndag och han äter varje gång. Så jag undrar liksom varför han inte bajsar

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:
Du är helt säker att den inte bajsat i terrariet utan att du märkt det? Är det för kallt i burken så han inte smälter maten ordentligt? finnsotroligt många anledningar till att pytonormar dröjer med avföringen. Du kanske ger för lite mat så den tar upp allt av bytet? Som sagt anledningarna är många :-) 

Det är ju även individer så alla funkar lite olika, man får lära känna ormen och se hur den beter sig över tid.

Men att en pytonorm bajsar 1 eller 2 gånger på 7 veckor är inget konstigt egentligen.

29
4
Jennifer:
Jag har hittat bajs. Som har legat gömt men det är bara två hittils.

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

Jennifer skrev:
Jag har hittat bajs. Som har legat gömt men det är bara två hittils.


Har man missat en är det lätt att missa två ;) 

Sen tycker jag fortfarande inte att två gånger på 7 veckor är särskilt lite, men då har jag ingen information om vad den äter och andra faktorer som spelar in på hur mycket ormen bajsar :) 

Tänk att avföring är så spännande ibland! :D 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild