Para min skäggagamshane med DIN hona?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

30
1
StewGunnar:
Hej!
jag har en skäggagamshane som jag skulle vilja para.
så jag undrar om någon skulle vilja para sin hona med min hane=Stew
Gärna en hona som likt Stew har ett fint temperament.
stew är en fin gulfärgad kille, väldigt lugn o stabil av sig.
stew är ca 1år och 8 v o köpt från uppfödare.



544
424
Gibblo:
Men hanarna bör i alla fall vara minst 18 månader innan man parar dem, honorna 24.

30
1
StewGunnar:
Oj förlåt menade 1år o 8 mån
sorry skrev lite fel?

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Glöm inte att vara noga med karantän på båda ödlorna, både före och efter dom varit tillsammans :-)

Sen är det en mycket god idé att skriva någon typ av kontrakt mellan dig och den andra parten, detta gör ni såklart i god tid innan några ägg är påväg, även om ni skulle vara bekanta så är ett skriftligt kontrakt viktigt, det är rätt enkelt att det blir tjafs om pengar och antalet avkommor till var och en, tänk om det skulle bli 1 väldigt speciell unge, hur löser ni det? Alla såna frågor bör vara klara och nedskrivna innan ni ses med djuren. 

Detta är bara några tips och råd från mig, sen gör ni hur ni vill såklart :-D 

Jag personligen hade inte lånat ut avelsdjur till någon annan, av många anledningar men främst att jag vågar inte flytta runt djuren hos flera terrarieuppsättningar men även andra orsaker, vad man har för djur samt hur mycket djur man har spelar säkert in :-)  

Lycka till! :-)

593
551
Redfoot:
Om man ska blanda djur från olika ställen krävs det väl karantän, inte bara att sätta samman djuren för parning?
/R

593
551
Redfoot:
Jaha Jonas, du var minuten snabbare ang karantän.
/R

30
1
StewGunnar:
Jag tänkte mig mer att åka hem till nogon och para stew och kanske ta helften av äggen var?
och pengarna är inte så viktiga.
?

30
1
StewGunnar:
Juste glömde skriva att stew har förlorat lite av svansen för att hans syskon bet av den

201
113
Linkanw94:
Lägg ut på köp och sälj :)

30
1
StewGunnar:
Men jag vill inte sälja honom jag vill bara para honom?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild