Pandinus imperator-ungar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
36
xester:
Honan matad med både ryss och zophobas som hon delar i små delar till de små.
Jag provade även och klippa isär mjölmask på mitten och de tog ungarna nästan omgående.
Gav de även4 st 3 mm stora syrsor och dessa jagade ungarna faktiskt skälva.

Kommer vänta några dagar till så jag ser att alla ungar jagar skälva innan jag kommer separera dom till egna burkar.

Tackar alla som visat intresse på mitt skrivande

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Häftigt! Intressant läsning också, tack :) Hoppas det går bra med dom i fortsättningen.

17
36
xester:
Ja då är de första 4 av kullen levererade till ny ägare.

12 st urtagna och stoppade i små egna lådor


Fick möblera om lite i terrariet för att få tag i de små men då fick jag också bättre möjlighet att fota honan.

12 utplockade 5 st kvar hos honan men dom ska strax tas ut nu när jag fixat fler burkar. Det rullar på nu. 

17
36
xester:
En liten uppdatering.
Har nu 15 st små skorioner som får mat var 12 dag och verkar trivas. Håller en luftfuktighet på 80-85% och en temp på 25 grader.
Väntar nu på ömsning
Bilder kommer//

544
424
Gibblo:
xester skrev:
En liten uppdatering.
Har nu 15 st små skorioner som får mat var 12 dag och verkar trivas. Håller en luftfuktighet på 80-85% och en temp på 25 grader.
Väntar nu på ömsning
Bilder kommer//



Kul att det går bra, men ger du bara ungarna mat var 12 dag eller skrev du fel?

17
36
xester:
Då var jag tillbaks. Alla ungar som jag fick förra året gick som smör i solsken. Jag behöll 2 skälv.
Men nu är det igång igen. Nästan exakt ett år efter förra kullen kom det en till. Nu på 14 st små.
Jag får nu se om det går lika bra denna gång :)



1
0
Occhublu:
xester skrev:
Då var jag tillbaks. Alla ungar som jag fick förra året gick som smör i solsken. Jag behöll 2 skälv.
Men nu är det igång igen. Nästan exakt ett år efter förra kullen kom det en till. Nu på 14 st små.
Jag får nu se om det går lika bra denna gång :)




Hei! Har du 2-3 stk til salgs? :) Jeg bor i Norge. 

53
26
Findus:

xester skrev:
Då var jag tillbaks. Alla ungar som jag fick förra året gick som smör i solsken. Jag behöll 2 skälv.
Men nu är det igång igen. Nästan exakt ett år efter förra kullen kom det en till. Nu på 14 st små.
Jag får nu se om det går lika bra denna gång :)




Kul! Kommer du uppdatera oss hur det går i den här tråden?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild