Fodra sling

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
MatMus:
Vad brukar ni ge eran minsta spinder sling för foder? :) och vad är allra bäst näringsmässigt? 

235
155
Brokensynapse:
MatMus skrev:
Vad brukar ni ge eran minsta spinder sling för foder? :) och vad är allra bäst näringsmässigt? 

Jag brukar köra med antingen små mjölmaskar om den tar dom annars så klipper jag dom större på mitten och lägger i. Har även testat små dubia och klippt skallen på och lagt i och de har funkat. 
Dock så är det noga att du klipper och inte drar loss huvet med pincett då iallafall jag lyckas dra ut allting med huvet så insekten nästan är tom och bara skalet kvar. 

2
0
MatMus:
Ok, mjölmask har jag kört med hittills, men dubian kanske är mer näringsrika?

235
155
Brokensynapse:
MatMus skrev:
Ok, mjölmask har jag kört med hittills, men dubian kanske är mer näringsrika?

Jag går främst över vad den vill äta. Inte alltid dom tar dubia och vice versa. Men testa dubia också skadar aldrig mer variation. 

121
95
Kega:
Jag ger alla mina spindlar ryssar, Shlefordella lateralis, bra med näring och de är riktigt små som nymfer. Det perfekta spindel fodret enligt mig. 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Ett varierat utbud av foderinsekter är det optimala. Då helst inte foderinsekter som är uppdragna på samma kost som andra foderinsekter, då förlorar man en viktig del av idéen.

Finns ganska mycket gott till slings, vaxmott, kackerlacksnymfer, bananflugor, husflugor, mjölmask, syrsor m.m.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild