Majsorm bajsade på mig

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

366
156
Linus:

Hej!

Nu vet jag vad man går in med för inställning här: Ah, hon gjorde det för att hon var rädd. Och det var inte bajs, det var en speciell illaluktande vätska dom utsöndrar som försvar (myskning?).

Men nej, det hon gjorde hade lite för mycket faktisk avföring och urin för att vara en sådan klassiker (som jag själv förvisso endast själv upplevt när jag plockat bort Natrix natrix från en grannes tomt. Majsormars "försvarssubstanser" kanske skiljer sig avsevärt från Natrix natrix?). Det jag undrar nu är helt enkelt:

Gjorde hon detta som försvar, och varför luktade det då ingenting, eller var det bara så att jag hade oturen att hantera henne precis när det var time to go, så att säga?

Vid hanteringen var hon väldigt lugn, värt att poängtera är att det är en juvenil som vi endast hanterat (förutom vid matning) en gång tidigare. Om ni har något uppslag, så hojta till! Jag är nyfiken. Första snoken i min ägo :)


309
239
Gogs:

Jag tror nog du bara hade "tur" och blev nerskiten


1662
779
fluffis:

Gogs: hehe

linkmeister:

Det är vanligt att de gör så. Ofta är de nervösa när det komma stora läskiga homo sapiens och rör dem. Och jag tror inte att en orm alltid är lugn bara för att den inte sprattlar och rör sig. Majsormen är ju känd för att bete sig lugnt och snällt men det gör den inte mindre rädd och nervös. Du slapp ju att städa i terrariet! (Även om du fick städa dig själv) :)


1228
464
leedragon:

"Jag tror nog du bara hade "tur" och blev nerskiten"

HAHAHAHA


366
156
Linus:

Nejnej, ormen rörde sig och var livlig helt klart. Men det var inte på ett ryckigt eller hetsigt sätt, utan på det klassiskt lugna sättet, så att säga :)

ja, jag fick ju det.. Både mig, soffan och golvet faktiskt x)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild