Orm urinerar hela tiden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Australiansnakes:

Hej ja har en rutpython hemma som har fått en vana att urinera i princip 1 gång varje dag senaste 1-2 veckorna. han ligger på tidningspapper som ja byter varje gång. Är det någon som vet vad problemet kan vara??


1159
624
Temla:
Varför ligger han på tidningspapper?

544
424
Gibblo:
Temla skrev:
Varför ligger han på tidningspapper?


Jag undrar också detta.

88
72
gebon:
Är väl inte helt ovanligt med tidningspapper på botten eller vadan denna undran?

230
185
Humi:
Australiansnakes skrev:
Hej ja har en rutpython hemma som har fått en vana att urinera i princip 1 gång varje dag senaste 1-2 veckorna. han ligger på tidningspapper som ja byter varje gång. Är det någon som vet vad problemet kan vara??


Är det stora mängder eller bara lite i taget?

2
0
Australiansnakes:

Va e de för fel med tidningspapper?

Han bajsar lite i taget, de e inte bajs utan urin typ vita klumpar och lite vätska


544
424
Gibblo:
gebon skrev:
Är väl inte helt ovanligt med tidningspapper på botten eller vadan denna undran?



Om vi snackar karantän kan det vara okej provisoriskt. Men trycksvärta är inget bra och som återfuktande bottensubstrat så fungerar tidning rätt dåligt. Sen är det inte särskilt habitatliknande, jag vet inget djur som går på tidningspapper i naturen.

230
185
Humi:
Gibblo skrev:
gebon skrev: Är väl inte helt ovanligt med tidningspapper på botten eller vadan denna undran?Om vi snackar karantän kan det vara okej provisoriskt. Men trycksvärta är inget bra och som återfuktande bottensubstrat så fungerar tidning rätt dåligt. Sen är det inte särskilt habitatliknande, jag vet inget djur som går på tidningspapper i naturen.


Sluta kriga om tidningspappret, personen i fråga kör på det. Och så vitt jag vet finns det ingen dokumentation på att tidningspapper eller trycket ger dessa symtom, rätta mig gärna om jag har fel. 

TS. Hur gammal är ormen samt hur är miljön den lever i?

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:
Australiansnakes skrev:
Hej ja har en rutpython hemma som har fått en vana att urinera i princip 1 gång varje dag senaste 1-2 veckorna. han ligger på tidningspapper som ja byter varje gång. Är det någon som vet vad problemet kan vara??


Hur länge har ormen haft detta "problem" ? Och är den en nyinköpt orm? Hur gammal är den kan också vara bra att veta om vi sjå svara :-) 

Eller har något förändrats sedan ditt förra inlägg? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild