Glasmästare Skåne

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

375
251
Doxster:
Tjenare!

Har vi några skåningar som kan rekommendera en bra och prisvärd glasmästare? Gärna i Malmö-trakten.

Och väldigt gärna en som har skjutglaslister också, så att jag kan fixa allt på en gång. Och när jag ändå håller på kan jag ju passa på att fråga om 4mm tjocklek räcker för skjutglaset?

Storlek på burkarna är 150x60x60 och invånarna kommer vara Olivpyton och Superdvärg-nät.

Tack på förhand!

127
20
Scorx:
Jag har har en som jag beställer glas av, som e i malmö... Jag har mail adress, Skriv till mig i Pm så får du mailadressen!

544
424
Gibblo:
Beställde mina på Ryds glas i Hbg, snabba och rätt prisvärda, inget att klaga på.

230
185
Humi:
Doxster skrev:
Tjenare!

Har vi några skåningar som kan rekommendera en bra och prisvärd glasmästare? Gärna i Malmö-trakten.

Och väldigt gärna en som har skjutglaslister också, så att jag kan fixa allt på en gång. Och när jag ändå håller på kan jag ju passa på att fråga om 4mm tjocklek räcker för skjutglaset?

Storlek på burkarna är 150x60x60 och invånarna kommer vara Olivpyton och Superdvärg-nät.

Tack på förhand!



4mm räcker :) Kör med 4 till mina pimburor och det fungerar kalas :)

593
551
Redfoot:
Scorx skrev:
Jag har har en som jag beställer glas av, som e i malmö... Jag har mail adress, Skriv till mig i Pm så får du mailadressen!

Är det en hemlig glasmästare?
/R

127
20
Scorx:
Redfoot skrev:
Scorx skrev: Jag har har en som jag beställer glas av, som e i malmö... Jag har mail adress, Skriv till mig i Pm så får du mailadressen!Är det en hemlig glasmästare?/R


ooh ja, Helt underground! Nej men vill inte lägga ut den, utan att snacka med honom först

2048
773
psyjoh:
Ryds i hbg var betydligt dyrare än samtliga av de andra jag kollade priser med. Slutade med att jag kom undan med 2400 billigare än om jag handlat från Ryds för glas till 2 terrarie. Samma glas. 

544
424
Gibblo:
psyjoh skrev:
Ryds i hbg var betydligt dyrare än samtliga av de andra jag kollade priser med. Slutade med att jag kom undan med 2400 billigare än om jag handlat från Ryds för glas till 2 terrarie. Samma glas. 


Okej, jag gav 800kr för mina rutor i 6mm glas till mitt stora terrarie, var liknande priser hos de andra jag kollade hos.

2048
773
psyjoh:
Nu kollade jag priser med lister. Till de 2 jag byggde nu ville de ha 1600/terrarie. Slutade med att jag landade på 800 för båda istället. Men det var min mors sambo som ordnade det genom någon han kände. 

544
424
Gibblo:
psyjoh skrev:
Nu kollade jag priser med lister. Till de 2 jag byggde nu ville de ha 1600/terrarie. Slutade med att jag landade på 800 för båda istället. Men det var min mors sambo som ordnade det genom någon han kände. 



Ja det låter dyrt, priset för mina rutor var inklusive alulister med skenor till den undre listen. Påstår inte att Ryds är billigast, men när jag handlade där så var det ett rimligt pris i alla fall :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild