Silikonlukt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

347
220
Newton:

Hej!

Har en tom grodburk som jag fixat till, bland annat lagat en spricka med silikon.
Det luktar fortfarande väldigt mycket om silikonet (efter ca en vecka) och jag undrar om det är något som är farligt?
-Det är akvariesilikon utan antimögel, vanlig transparent.
Vädrar burken men det luktar ändå mycket..

Planerar att snart få hem en individ och ja.. vore ju dumt om något hände den på grund av att jag stoppat in den för tidigt eller så.


230
185
Humi:
Newton skrev:
Hej!

Har en tom grodburk som jag fixat till, bl.a. laget en spricka med silikon.
Det luktar fortfarande väldigt mycket om silikonen (efter ca en vecka) och jag undrar om det är något som är farligt?
-Det är akvariesilikon utan antimögel, vanlig transperent.
Vädrar burken men det luktar ändå mycket..

Planerar att snart få hem en individ och ja.. vore ju dumt om något hände den p.g.a. jag stoppat in den för tidigt eller så.




Så länge Silikon har härdat är det inte farligt :)

347
220
Newton:
Humi skrev:



Så länge Silikon har härdat är det inte farligt :)



Jag hoppades på det :)
Men som snart nybilen grodägare så är man ju lite nojig! Det har absolut härdat.. Vart fundersam över lukten bara..

1159
625
Temla:
Newton skrev:



Jag hoppades på det :)
Men som snart nybilen grodägare så är man ju lite nojig! Det har absolut härdat.. Vart fundersam över lukten bara..


Lukten går bort efter ett tag. Vänta några dagar till ska du se. Jag skulle inte sätta in något djur förrän lukten är borta dock. Även om den inte är giftig så är den irriterande och djur har bättre luktsinne än vi. 

347
220
Newton:
Temla skrev:


Lukten går bort efter ett tag. Vänta några dagar till ska du se. Jag skulle inte sätta in något djur förrän lukten är borta dock. Även om den inte är giftig så är den irriterande och djur har bättre luktsinne än vi. 


Ja, det är sant :)
Jag får ge det någon vecka till och se..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild