Reptiler i lådor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

151
10
pyton:
Har dom inga minimimått på terrarier i USA? Har sett många videor från USA där dom förvarar sina ormar i små plastbaljor i typ bokhyllor!

347
220
Newton:

pyton skrev:
Har dom inga minimimått på terrarier i usa? Har sett många video,s från usa där dom förvarar  sina ormar i små plast baljor i typ bokhyllor!



Antar att du menar "racks".

Så vitt jag vet är det helt okej där borta.. (någon som orkar googla får gärna rätta mig)
Det är nog mest vanligt bland uppfödare och större samlare


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Racksystem är lagligt i Sverige också sålänge man följer L80 :) Jag använder ett hemmabyggt racksystem till nykläckta pytonormar, dom får gå i racket 1-2 år för att sedan flyttas till ett stort terrarium anpassad för artens behov. 

Finns bilder på min sida om du är nyfiken. 

Att ha ormar i plastlådor eller hammarplastlådor är en bra lösning till mindre individer samt utmärkt för karantän! En låda behöver inte betyda sämre boende än ett terrarium, i många fall kan det vara tvärtom :) 


151
10
pyton:
Men lådorna på youtube är ju små mindre än ormens längd! Inte alltid men ofta. Typ tigerpyton på 3m i en 129x90x30cm låda typ


Och inget ljus lr värme vad man kan se iaf.

Har du en länk till din sida Jonas?

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Min sida här på terrariedjur.se ;) 

USA är inget föregångsland på djurhållningssidan direkt. Jag kollar mer på europa och struntar i staterna :D mer eller mindre iaf... 


133
30
Avipt:
Jag gissar på att du har tittat på Snakebytes? :P Han har endel lådor

151
10
pyton:
Avipt skrev:
Jag gissar på att du har tittat på Snakebytes? :P Han har endel lådor

Ja

151
10
pyton:
Jonas


Har du värmemattor under lådorna lr?

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

pyton skrev:
Jonas


Har du värmemattor under lådorna lr?


Värmeslinga, sen är det rätt varmt i det rummet av förståeliga skäl :) 


1662
779
fluffis:
Det verkar ju inte som om de har några lagar kring minimimått i USA men jag vet faktiskt inte säkert. I så fall lär ju minimåtten vara hur små som helst.... inte alls som vi har det här i Sverige. Sveriges föreskrifter tycker jag är riktigt bra, även om det såklart finns utrymme för förbättringar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild