Leopardgecko underligt beteende behöver hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
1
Andresjolander:
hej, jag har köpt en leopardgecko som jag har haft sen förra måndagen och han har varit aktiv som han ska under nätterna dock ätit lite för lite runt 2-3 syrsor och samma mängd av zophobas. Men nu i 3 dagar har han legat still i sitt gömställe på sin varma sida och har inte hittat nå avföring vad kan vara fel och vad ska jag göra?! Tacksam för snabbt svar

55
58
Daffy74:
För det första så kan den vara stressad efter flytten och då kan dom strula med maten. Bara låta den vara och kolla så den inte bajsat i gömslet eller någon annanstans som du missat har den fukt burk. Hur gammal är den ?

2048
773
psyjoh:
Min bajsar alltid på exakt samma ställe. Just leopardgeckos brukar ha en toalett. Så har han vant sig vid ett ställe redan så blr du hitta det där ifall han ätit. Men visst de kanske kan byta toa men har skälv aldrig varit med om det. 

10
1
Andresjolander:
Den har fukt burk ja.
Den är ca 8 månader.
Men tycker han borde kunnat lugna ner sig efter flytten med tanke på att det snart är 2 veckor sen

10
1
Andresjolander:
Min har faktiskt inte bajsat på samma ställe han gör de där han känner för de men har letat igenom noga och hittar inget även fast han ätit

903
509
Evanjeline:
Reptiler kan ta lång tid på sig att acklimatisera sig. Två veckor behöver inte alls vara tillräckligt. För vissa arter, eller individer kan det ta 6 månader.

10
1
Andresjolander:
Oj ja då får han lite tid ifred så han får vänja sig

278
47
Boboo:

Har 4 leoparder.

2 av dem tog 4-5 veckor på sig att börja äta.

Viktiga är rätt temperatur,
 
varierad kost,

2-3 gömställen(varav ena fuktigt)

ha grus sand torv stenar (större), blanda landskap, de är nyfikna djur

sol upp gång 

solnedgång har jag till alla mina djur. 

De mår toppen:)

lycka till 


10
1
Andresjolander:
Har 2 relativt stora gömställen därav ett fuktigt och lite stenar han kan klättra på. Men han fick komma ut lite igår och såg ut att må bra men nu har de gått 4 dagar utan något bajs och jag använder inte sand så kan inte vara förstoppning på det sättet men hörde att ett ljummet bad och lite olivolja på nosen kunde hjälpa så ska testa det ikväll när han fått vakna

10
1
Andresjolander:
Tack för alla tips uppskattar det verkligen men nu har jag fått reda på vad de var för fel, inte sett att han har bleknat det syntes väldigt bra nu så då är det bara dax för ömsning
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild