Hjälp med bygge av frigolit bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

133
30
Avipt:
Då ska jag bygga en relativt stor bakgrund i frigolit och jag har en ide om hur det ska se ut och jag har tittat på youtube på hur man kan göra och så. Men de jag sett är på engelska och dom har förmodligen lite andra prylar än vad vi har, inte säker men jag gissar på de.

Så jag behöver lite tips på vad för material jag ska använda och hur jag får bästa resultat, tanken är ju att bakgrunden ska likna stenområde och ska funka till skäggisar/varaner den typen.

2966
1645
Hoggaforfan:
Du utgår från cellplast och sen arbeta med värme tex lödpenna, trådskärare, värmekniv, varmluftspistol så blir det enklast och smular inte.
Betong och färgpigment eller sand/stendamm och lim är att rekommendera:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976
Köp lim från Kontorsgiganten då Byggmax kvalitet verkar lite "flexibel". Är det torrt så fungerar det men för mycket vatten och dålig batch så kan det lösas upp.

Vet inte om husfix klarar derans klor, beror väl lite på hur tjockt lager man har på. Klinkerfix fungerar med även om jag själv inte testat det.

Alternativt måla med tex akryl och lacka med vattenbaserad epoxy lack.

Papper mache fungerar med (hönsnät, tidningspapper och tapetklister)

133
30
Avipt:
Nu hängde jag inte med, Om jag kör lim/sand metoden så behövs inte lackning och sådant? Och sedan bästa sättet att fästa bakgrunden är trälim?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild