Var köper ni mjölmask?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Jag matar själv inte med mjölmask. Sämsta tänkbara fodret. Beställ vaxmott istället om du ska ha larver.

Vivara.se
Grodorochfoder.se

2048
773
psyjoh:
Vivara.se är att föredra.

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Vivara.se är att föredra.



Dock skickar de inte levande foder under sommaren...

2048
773
psyjoh:
Jag fjäskade och sa att jag tar emot det på egen risk och reklamerar inget. Så de gick med på att skicka. 5 döda av ca. 750st. En del hade förpuppat sig men det gör ju inget. Prova att säga så till dem. 

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Jag matar själv inte med mjölmask. Sämsta tänkbara fodret. Beställ vaxmott istället om du ska ha larver.

Vivara.se
Grodorochfoder.se


varför är det sämsta tänkbara?
Har matat mina ödlor med detta typ alltid.
Tror jag i dagsläget har ca 30 ödlor hemma o alla äter mjölmask o zophobas o de verkar trivas med det :-)

544
424
Gibblo:
Matar inte heller med larver, innehåller bara fett. Finns mycket bättre foder att tillgå enkelt så varför krångla till det? Min tanke om det hela i alla fall.

2048
773
psyjoh:
Som sagt av Gibblo så är det nästan bara fett. Larver med "vitt" skal typ vaxmott, rosenbaggslarver osv. är det nyttigaste bland larver. Annars är ju insekter att föredra. Klart dina ödlor gillar mjölmask och zoophobas när det smakar så gott och är så fett. Använd dem 2 larverna endast som godis och ha syrsor eller kackerlackor som huvudfoder. 

321
444
Daniel_S:
Sorry om jag snor tråden lite, hur stora är vaxmotten?
Är ute efter små larver, typ som mjölmask... gärna ännu mindre.

2048
773
psyjoh:
Vaxmott från vivara.se brukar vara den stora arten. Typ som en halv zoophopas eller nåt. Finns en mindre art. Kolla på grodorochfoder.se om dem har den annars brukar det vara privatpersoner som har de små arterna av vaxmott vad jag vet. 
Buffaloworms är ju annars ett alternativ men det är ju samma skit aom mjölmask, inte så jättemkt näring. 

159
55
Rille2005:
får bli reptilgrottan.se 
de har faktiskt helt okej priser :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild