Köpa orm på postorder ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

151
10
pyton:
Jag undrar om man kan skicka en orm med typ DHL? Min lokala djuraffär kan inte få tag på någon tigerpyton.

347
220
Newton:
Jag skulle rekommedera dig att åka på mässor.
Ingen seriös uppfödare skickar ormar med posten. Tror inte ens att man får det rent lagligt?

Sen bör du alltid ha tittat på djuret innan du köper det, så du vet att den är frisk och att du får det du betalar för.
Köp aldrig osedda djur.

151
10
pyton:
Fast där jag bor finns det endast en djuraffär och dom tar bara hem ormar på beställning, så jag måste köpa den ormen dom får hem, hmmm.

347
220
Newton:

Vart bor du?

Finns mässor lite runt om i landet..
Det är mitt tips i alla fall, då har du mycket större chans att få hem en bra individ - plus att du träffar en massa kunnigt folk som kan hjälpa dig.


42
15
kOCKEN:
Det du köper kan vara din i 10-15 år o mer. För mig skulle de vara värt den resan de krävs för i hitta den du vill o  inte första bästa:-).bara ett tips. Finns säkert folk som hjälper dig med transport o dyl

151
10
pyton:
Det finns en affär som säljer ormar på postorder såg jag nyss ! Och dom hade grymt låga priser ! 750:- för en tigerpyton tex

42
15
kOCKEN:
Du kan ju bli grymt blåst också. Man vill alltid träffas irl för o se så allt stämmer o ormen e frisk osv

347
220
Newton:
Köp aldrig en osedd orm. Åk på mässor. Djuren kostar inte mer där, eftersom du köper direkt från uppfödaren oftast.
Jag undrar vilka de är som skickar levande ormar..?

347
220
Newton:

pyton skrev:
Det finns en affär som säljer ormar på postorder såg jag nyss ! Och dom hade grymt låga priser ! 750:- för en tigerpyton tex


Om du menar Herpers Choise så skickar de aldrig reptiler. Du får hämta upp dem i butiken.

Du kan dock lägga i kundvagnen och betala för den, men du måste hämta upp den hos dem


151
10
pyton:
Herperschoice.se

I den lokala djuraffören kostar dom typ 3k!!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild