Blå trädvaran - Varanus macraei

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
7
sirensis:

Hej!

Jag har totalt förälskat mig i Varanus macraei och undrar om det finns någon här inne som har detta vackra djur?

Jag har sökt febrilt i flera månader men att hitta ens en grön är ju lika med noll.

Så finns det någon här inne som har Varanus macraei eller vet hur man kan få tag i en.. hör gärna av er!


333
97
leolina:
På terraristik.com hittar du uppfödare av Varanus macraei. Priset brukar ligga mellan 9000-12000 kr/st. Se upp för viltfångat.

43
7
sirensis:

Tack!!

Hur kan jag veta om det är viltfångat eller inte?


333
97
leolina:
Det står CB på de som är fångenskapsuppfödda men kolla upp uppfödaren (googla) och se efter bilder på parningar, äggläggning och kläckning. Leverans från höstmässan i Hamm brukar alltid gå att lösa på något sätt då det är många som åker dit.

2048
773
psyjoh:
Finns risk att folk skriver cb fast de är viltfångade så kolla upp att det är en seriös och välrenomerad uppfödare när det gäller lite ovanligare arter. 

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Vi fick nyligen ungar av vårat CB par utav macraei, dock tror jag vi ska behålla dem. Vet att det finns minst 2 till som nyligen fått ungar här i Sverige men minns ej namnet på de? Kanske någon annan vet? Tror den ena var Norsk/Dansk

Mvh

139
363
Dwarfmonitors:

Jubari skrev:
Vi fick nyligen ungar av vårat CB par utav macraei, dock tror jag vi ska behålla dem. Vet att det finns minst 2 till som nyligen fått ungar här i Sverige men minns ej namnet på de? Kanske någon annan vet? Tror den ena var Norsk/Dansk

Mvh


Daniel Olausson fick ungar i år också. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild