Pacmanfrog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
7
Hajen99:
Hej! Jag har förstått att det finns lite olika sorters horngrodor? Vilken är störst av dom olika sorterna? (Om det är någon skillnad på storleken) och vad ör det mer för skillnad mellan dom olika arterna? Och vilken skulle ni rekommendera :) 

mvh Ernst

321
444
Daniel_S:
Hej 
De som finns tillgängliga i hobbyn är C. cranwelli, C. ornata, C cornuta och ibland kan man även hitta C.stolzmanni. 
Lite kort:

C. cornuta - Blir störst, också dyrast. Kan vara knepiga att få tag på men har helt klart blivit vanligare. Brukar ligga kring 1500-2000kr/st

C. ornata - Blir också ganska stor, härlig färgteckning. Priset varierar ganska mycket, från 300-800kr har jag sett.
Vanligare förr, nu ser man dom mer sällan. Troligen det som gjort att de kan ligga lite högre i pris.

C. cranwelli - Även denna kan bli ganska stor men något mindre än ornatan. Finns i en mängd olika färger och teckningar. Priset varierar mellan 300-600kr. Helt klart den vanligaste arten och en jättebra nybörjarart enligt mitt tycke. Har själv ett gäng och kan starkt rekommendera dessa. 

C. Stolzmanni - Horngrodornas dvärgar kan man säga, blir endast runt 5-7 cm. Tror att dessa ska gå att hålla i grupp. Mycket mer aktivare än ovanstående arter. Pris runt 600-1000kr/st. Den som art mest ovanlig på marknaden, men det finns CB djur att få tag på.


67
7
Hajen99:
Hej! Tack så jättemycket för all information. Ska absolut skaffa en C. cranwelli och om jag hittar för ett hyfsat pris även C. Cornuta :) Tack ännu en gång c:

504
396
Crippa:
Cranwelli X Cornata blir större än en vanlig Cranwelli, så kallade fantasy grodor. Brukar finnas på mässor för runt 500 lappen!

67
7
Hajen99:
Crippa skrev:
Cranwelli X Cornata blir större än en vanlig Cranwelli, så kallade fantasy grodor. Brukar finnas på mässor för runt 500 lappen!

Jaha, :) då ska köpa en sådan! (Vet du vilka färger de brukar ha?) :D 

504
396
Crippa:
Om du kollar på mina bilder så har du några på min fantasy groda :) Den har 3 färger och är en så kallad TriColor

67
7
Hajen99:
Crippa skrev:
Om du kollar på mina bilder så har du några på min fantasy groda :) Den har 3 färger och är en så kallad TriColor

Wooow! Snygga färger! Vet du om de går att få i någon av dessa:?
OBS! Bilderna lånade från Google 


67
7
Hajen99:
Tycker framförallt den mörkgröna och röda är snyggast/coolast.

504
396
Crippa:
Är nog svårare att få tag på en med dessa färger i Sverige :) dom är lite mer ovanliga. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild