Vattentåligt material

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

321
444
Daniel_S:
Hej
Jag behöver något bra material som klarar att kosntant vara under vatten. 
Ska bygga avsatser med det. Krav att det är ogiftigt och gärna vara i någon naturfärgad kulör (typ ljusbrunt).
Vill inte jobba med lack, pigment eller liknande.  

235
155
Brokensynapse:
Har sett att vissa använder bentonit i akvarium för aquascaping eller va det heter. Kanske går att göra avsatser med. 

155
39
kosinuss:
Beror på priset.  Du har pp-plast den kan du ju få i beige.  Baderoms plater f.eks. litex eller tetti plater dom är nog inte att få i ljusbrunt. Men dom produkten är 100% tette. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Stenar?

321
444
Daniel_S:
Hej
Tack för svar, nej stenar är inte optimalt... 
Det ska också vara lätt att göra rent och kommer att utgöra hela botten i ett terrarium, vill ha en fast installation....
Helst vill jag inte använda någon typ av plast, tycker det blir fult.

Jag inser nog att jag kanske inte kommer ifrån lackning och färgning...
Vilket är då bästa alternativt? Betong, husfix? Vilket lack?

Och går det att ha frigolit under för att undvika att det blir så himla tungt?

2966
1645
Hoggaforfan:
Daniel_S skrev:
Hej
Tack för svar, nej stenar är inte optimalt... 
Det ska också vara lätt att göra rent och kommer att utgöra hela botten i ett terrarium, vill ha en fast installation....
Helst vill jag inte använda någon typ av plast, tycker det blir fult.

Jag inser nog att jag kanske inte kommer ifrån lackning och färgning...
Vilket är då bästa alternativt? Betong, husfix? Vilket lack?

Och går det att ha frigolit under för att undvika att det blir så himla tungt?

Ska det inte vara tätt så fungerar ju cement. Blir några vattenbyten innan det har normaliserat ph men det är ju lätt gjort.
Frigolit först och cement sen är standard och håller även under vattnet. Då kan du ju även göra frigolitdelen vattentät om du vill sen ha cementen som yta.
Finns ju även de som använder skummadrass som bakgrund, det flyter inte så är ju en fördel där.
www.bollmoraakvarieklubb.org/artiklar/Sune_Holm/Mjuka_inredningar/mjuka_inredningar.htm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild