Boa vägrar kaniner

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

590
365
SweBoa:
tja jag har en stor Albino boa som bara vägrar ta kaniner, hon tar råttor marsvin, men varför inte kaniner. Jag har testat olika storlekar, men hon är o intresserad. Har någon av er vart med om något liknande, vad kan det bero på? Mvh thompa 

14
2
johanw87:
När mina trädpytons är kinkiga brukar jag gnida bytet mot kyckling så det får en annan doft , värt ett försök ;-)

590
365
SweBoa:
johanw87 skrev:
När mina trädpytons är kinkiga brukar jag gnida bytet mot kyckling så det får en annan doft , värt ett försök ;-)

Ska testa det, men jag tror det är storleken som är problemet, hon ska ju utan problem kunna ta en kanin, hon väger ca 11 kg och är   Bra bit över två meter 

590
365
SweBoa:
Ömset mätte 2430 mm, och då va ca 20 cm borta 

544
424
Gibblo:
Nej min tigerpyton är en riktig soptunna och har aldrig avböjt ett mål hehe, men som sagt, prova att gnida kaninen mot något hon gillar. Så går det nog.

590
365
SweBoa:
Får prova det! :)

590
365
SweBoa:
Hon tog en skit stor marsvin i går, lika stor som en kanin typ, sjukt att hon inte tar kaniner :)

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Jag har haft ormar som gärna tar stora marsvin, råttor, duvor osv men vägrar kaniner, finns egentligen inget bra svar utan du får prova dig fram :) Några tips kan vara att se till att ormen är rejält hungrig, gnid kaninen i råtta innan du ger, alternativt skarva på en kanin på en råtta? Sen se till att kaninen inte är för stor första gångerna, ibland kan dom backa bara pga av storleken & inte av lukten av nytt foder. 

Men äter den stora marsvin så är väl det gott nog :) Hoppas du lyckas få i den kanin tillslut, vet en bekants tigerpyton vägrade äta kanin hur mycket vi än försökte, flera år försökte vi men han vägrade & åt bara sina råttor :) Medans andra är ganska lätta att få över på annat bytesdjur. 


590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:
Jag har haft ormar som gärna tar stora marsvin, råttor, duvor osv men vägrar kaniner, finns egentligen inget bra svar utan du får prova dig fram :) Några tips kan vara att se till att ormen är rejält hungrig, gnid kaninen i råtta innan du ger, alternativt skarva på en kanin på en råtta? Sen se till att kaninen inte är för stor första gångerna, ibland kan dom backa bara pga av storleken & inte av lukten av nytt foder. 

Men äter den stora marsvin så är väl det gott nog :) Hoppas du lyckas få i den kanin tillslut, vet en bekants tigerpyton vägrade äta kanin hur mycket vi än försökte, flera år försökte vi men han vägrade & åt bara sina råttor :) Medans andra är ganska lätta att få över på annat bytesdjur. 


Ska absolut prova det, för det vore ju bra om man fick henne ta kaniner innan parningen i november ;) så hon är rund och fin tills dess tusen tack för tipsen 

69
39
NiklasTyreso:
Flå kaninen, smörj in köttet med olja, salt, vitlök och svartpeppar. Genomstek i ugn och ät med en rödvinssås. 

Kanin är för gott för att mata djur med!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild