fluffis skrev:
Grattis till ungarna!
Spännande :)
Färgvarianter funkar i stort sett likadant för alla djurarter, men ibland kan de ha lite olika namn. Pyromelana har jag ingen koll på men generellt så brukar hypo (hypomelanistisk) reducera det svarta pigmentet helt eller delvis, samtidigt som det röda blir förstärkt. Känns därför inte riktigt relevant i det här fallet men jag säger absolut inget säkert. Namnet hypoerytheristic har jag inte hört talas om men om den liknar den generella anery (anerytristisk) så stänger den färgen av det röda pigmentet och man brukar få en orm i svarta, gråa och kanske vita toner. Det kan också finnas lite inslag av gult, allt beroende på hur grundfärgen för arten ser ut. I så fall kan den sistnämnda vara aktuell :)
Den där snubben med hemsidan kommer kanske att smälla av om det visar sig att dina är hypoerytheristic :)
Okej. Tack de va ett sånt svar jag ville ha, så då återstår egentligen den översta hypoerytheristic ifall det nu inte är en annan variant. Men mejlade bilder till honom och får se vad han säger då han verkar vara en som har koll på det där.
Haha ja risken finns men då de inte kommer säljas i dagsläget och absolut aldrig ihop då jag tycker risken är hög för inavel om någon vill avla på dom för pengarnas skull så får dom stanna hemma, däremot skulle det vara intressant i framtiden och se hur eventuell avkomma ser ut med en av de mörka som föräldra djur. Kommer nog också ta en till kull på föräldrarna till dessa för att se hur avkomman ser ut.