Vad är detta i min kackerlacksodling???

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Bubbel:
Hjälp!! Massa vita små djur i och utanför min låda med b dubia odling,vad är detta?? 

2048
773
psyjoh:
Bubbel skrev:
Hjälp!! Massa vita små djur i och utanför min låda med b dubia odling,vad är detta?? 

Fuktkvalster. Antagligen behöver du bättre ventilation. Har själv fått det 2ggr. En gång hos dubian och en gång hos mina väsare. 
Det blev så illa när jag fick det hos mina väsare att det spred sig ner i ena terrariet och hela vår stora fönsterbräda och alla krukväxter var fulla med dem. Den hången slängde jag hela lådan. 
När jag fick det hos dubian så städade jag bara av lådan och förbättra ventilationen så försvann dem. 

544
424
Gibblo:
Dubia är känsliga mot fukt dessutom, se till att hålla dem torrare. Städa regelbundet bort gamla matrester, byt äggkartonger eller vad du nu använder.

115
168
JTGeckos:
Dubia går utmärkt att hålla både torrt och fuktigt. Se bara till at ha bra ventilation om du ska köra fuktigt.. :-)

232
94
anamidnatt:
Tyrophagus sp, Fyfan vad jag hatar dem. Torka ut hela utrymmet, ventilera ordentligt, själv körde jag med en stor fläkt flera timmar om dagen(efter att ha misslyckats flertalet gånger med att bli av med dem) håll det kliniskt rent runt det drabbade området där du har din odling och hoppas att de inte sprids till andra burkar eller terrarier. Se till att det inte har tillgång till någon form av vatten eller näring.


2
0
Bubbel:
Tack för alla svar 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild