Knölar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
0
svilenius:

Hej!

Min snok har en knöl på vardera sida precis där svansen börjar. De är mjuka, ormen verkar inte ha ont eller lida något utav det. Har kollat runt lite grann och kommit fram till att de kan vara fett knölar. Låter det som en rimlig förklaring? Och vad kan jag då isf göra åt det? Veterinär?


1662
779
fluffis:

Hej!

Om du tror att det är fettknölar så borde du kunna se om ormen är tjock. Är den det? Har den haft knölarna länge? Om du tror att ormen är fet så är det bantning som gäller :) Om det är en snok som kommer från tempererade breddgrader så är det bra med vintervila. Naturens egen bantningskur :) Bilder skulle hjälpa!


47
0
svilenius:

Han var otroligt smal när jag fick honom, så jag kanske tog i för mycket med att få honom normalviktig :( 

Han har haft dem ett tag nu, men fet tycker jag nog inte att han är. Han har aldrig dvalat förut, och jag är inte helt 100 på hur jag bär mig åt med dvalning. Jag kan ta lite bilder på honom idag :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild