Skäggagamsbebis växer inte?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

50
7
maddiedotse:
Har en liten skäggagam som skulle vara 2,5 månader när den kom. Den har varit här i 3 v cirka och inte växt någonting. Den andra växer som bara den. Den är pigg men äter inte grönsaker och enbart en insekt sporadiskt. Syrsor skiter den fullständigt i, kackerlacka (ja de absolut minsta) har den tagit en och sen tar den ngn buffaloorm. I princip har den ätit var tredje dag(Trots att de givetvis får mat varje dag). Den ömsade häromdagen .
har 27 på den svala solplatsen är 39,5.
båda har samma förutsättningar (den andra dock god aptit och växer) Att inte gå upp ett gram på tre veckor känns väldigt knepigt även om 
han som sålt den säger att de växer i etapper? Hjälp

50
7
maddiedotse:
Ingen som har några tips?
5 gram känns verkligen som hen borde upp från :(

Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:
Är det flera ödlor i samma terrarium? Är det storleksskillnad på dom? Hur ser könsfördelningen ut på dom? En bild på terrarium samt information om det brukar underlätta :) Ska försöka komma med lite tips :) 

46
27
MathiasNordstrom:
Jag hade likadana problem med mina, hanen blev 200gram medan honan vägde 60, åkte till veterinär på roslagstull och visade sig vara medfödda fel med njurarna. Bör kollas upp.

50
7
maddiedotse:
Jonas_ skrev:
Är det flera ödlor i samma terrarium? Är det storleksskillnad på dom? Hur ser könsfördelningen ut på dom? En bild på terrarium samt information om det brukar underlätta :) Ska försöka komma med lite tips :) 


Ja de är två, som ovan en växer asfort den lilla äter dock (om den äter) enbart i terrariet med sin "polare". Fick rådet att ta ut den lilla och sola försig då blev hen bara  slöare och är enbart pigg i det stora. Är inte hemmahästarna nu så får ta kort sen .  De är för unga för att avgöra kön.

Just nu är terrariet 100*50 eftersom de är så små. 39,5 på solplatsen, 27 på den svala, 30 däremellan.
finns grottor på båda sidor, växter och bad och grävbart. Båda har ömsat .

50
7
maddiedotse:
MathiasNordstrom skrev:
Jag hade likadana problem med mina, hanen blev 200gram medan honan vägde 60, åkte till veterinär på roslagstull och visade sig vara medfödda fel med njurarna. Bör kollas upp.

Usch är det någon särskild veterinär man ska fråga efter.
vad gjorde de åt detta förresten?

50
7
maddiedotse:

50
7
maddiedotse:
Detta är storlekskillnaden just nu! (Hade bilden i tele) .

Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:

Oj vilken storleksskillnad det var på dom! Hade det varit mina hade jag särat på dom snabbast möjligt, haft dom i ett varsitt terrarium, jag tycker storleksskillnaden är alldeles för stor för att ha dom tillsammans, speciellt när du inte vet könet på dom, men det är min åsikt, finns säkert dom som tycker annorlunda :) 

Men att ha dom i varsina burkar skulle med största säkerhet lösa problemet :) 


50
7
maddiedotse:
Jonas_ skrev:
Oj vilken storleksskillnad det var på dom! Hade det varit mina hade jag särat på dom snabbast möjligt, haft dom i ett varsitt terrarium, jag tycker storleksskillnaden är alldeles för stor för att ha dom tillsammans, speciellt när du inte vet könet på dom, men det är min åsikt, finns säkert dom som tycker annorlunda :) 

Men att ha dom i varsina burkar skulle med största säkerhet lösa problemet :) 


Fas den lilla äter ju framför den andra ... Känns ju som dumt att sära på dem när den helt blir "apatisk" i egen burk men ändå tar foder (om än sporadiskt ) i den med den stora .


nu vet jag inte alla hur jag ska göra :((
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild