Ritningar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

375
251
Doxster:
Hej alla glada!

Tänkte höra om det är någon hjälpsam själ här ute som är duktig på att göra ritningar i typ sketchup eller liknande?

Jag har hittat en billig och duktig hobbysnickare som jag tänkte leja ut bygget av 4 terrarien till, men jag är helt katastrofdålig på att göra ritningarna... :(

Oerhört tacksam för eventuell hjälp!

Mvh

235
155
Brokensynapse:
Använd funktionen här på hemsidan. Terrariebyggaren. Finns under fliken information tror jag. 

2966
1645
Hoggaforfan:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium

Eller var det något speciellt du var ute efter?

375
251
Doxster:
Det var ju precis det jag tänkte på, hur satan kunde jag ha missat den funktionen, tack!

När jag ändå har er här, jag ser ju att det finns två alternativ, med eller utan reglar. Jag tänkte ha mina burkar byggda i formplyfa, behöver dom byggas med reglar för att vara stapelbara?

235
155
Brokensynapse:
Doxster skrev:
Det var ju precis det jag tänkte på, hur satan kunde jag ha missat den funktionen, tack!

När jag ändå har er här, jag ser ju att det finns två alternativ, med eller utan reglar. Jag tänkte ha mina burkar byggda i formplyfa, behöver dom byggas med reglar för att vara stapelbara?

Beror på storleken.

375
251
Doxster:
Brokensynapse skrev:

Beror på storleken.


150x60x60.

2966
1645
Hoggaforfan:
Man kan ha ganska stora terrarium innan reglar behöv men sen beror det ju också på vilken inredning du vill ha. Mycket sten så är det reglar som gäller medans är det bara lite bark och en glasslåda så fungerar det utmärkt utan.

2966
1645
Hoggaforfan:
Sätt en bit trä i mitten av framkanten från golv till tak så fungerar det utan reglar. Såga en bit ur ett vanligt träd så ser det snyggt ut, inredning med praktiskt funktion :-)

375
251
Doxster:
Hoggaforfan skrev:
Sätt en bit trä i mitten av framkanten från golv till tak så fungerar det utan reglar. Såga en bit ur ett vanligt träd så ser det snyggt ut, inredning med praktiskt funktion :-)


Väl tänkt! Den idéen gillade jag verkligen! :-)

Angående inredning så kommer det bli någon gren att klättra på och kanske någon sten, inga mängder.

2966
1645
Hoggaforfan:
Då funkar det utan reglar, speciellt om du sätter en bit i framkanten. Är ju mitten där som kan sacka ihop lite, troligtvis inte men chansen finns.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild