Hur mycket mat ska jag ge mina ödlor??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
bartolomeus:
Hej ..

Jag har två st pärlödlor och dom är 2 månader gamla ca 8-10cm.
Hur mycket mat ska dom få per dag ??


1275
1724
Falk:
Vad står det i skötselråden?

17
2
bartolomeus:
Falk skrev:
Vad står det i skötselråden?


3ggr i v men hur mycket då ?? 
dom kan ju dra i sig 6-8 st kakorlakor 0,5-1,0 cm per dag om dom fick ..

2048
773
psyjoh:
Jag har alltid gett alla växande ödlejuveniler så mkt de vill äta. Framförallt första halvåret. Har dock aldrig haft just pärlödlor men tror inte det ska skilja sig nåt nämnvärt. 

17
2
bartolomeus:
psyjoh skrev:
Jag har alltid gett alla växande ödlejuveniler så mkt de vill äta. Framförallt första halvåret. Har dock aldrig haft just pärlödlor men tror inte det ska skilja sig nåt nämnvärt. 


Tack för det :) .. Läste det nån annanstans oxå men vile få lite mer info om det ..
Då kör ja på o mata dom så mycket dom vil ha ..
Med kalk varje gång o vitaminer 2 ggr i månaden(räcker det)..??..


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Hur mycket mat olika djur ska ha exakt är alltid svårt att svara på, man får lära känna sina djur & mata efter behov, alla är individer och äter olika mycket :) Viktigt dock att inte övergöda sina djur, enklare att få sina reptiler feta än det hull dom egentligen ska ha (Gäller nog dom flesta husdjur). 

Men är det unga individer är det svårt att ge för mycket, dom växer ju & bör ha tillgång till den maten dom vill ha. 

Så man får helt enkelt hålla koll på kroppsbyggnaden på dom & mata efter det, så gör vi här hemma med alla djur, har inget matschema utan matar när det behövs ungefär :) 


20
13
Meeis88:
Vitaminer 2ggr i veckan skulle jag nog tro att det igentligen ska stå :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild