Kungsboa(imperator)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

201
113
Linkanw94:
vill ha info om denna orm :D Kungsboa(imperator)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Nu är det jag igen Linus haha :) Men skötseln är snarlik eller samma som hos "vanlig" kungsboa, constrictor. Är storleken som skiljer dom åt :) 

Står lite i sköselrådet här på sidan, men någon som äger/har haft just imperator kan ge ett tydligare svar hur skötseln är mer i detalj?? Jag har endast haft Boa.constrictor. 

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=b_constrictor


201
113
Linkanw94:
okej tack :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Linkanw94 skrev:
okej tack :)


Bara trevligt att hjälpa till, hoppas någon mer svarar som har egen erfarenhet av imperator :) 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Va undrar du över?

201
113
Linkanw94:
är det snälla ormar eller va man ska säga? har dom några kända problem? är dom som KP:s att man ej ska hålla på med dom för då slutar dom äta?

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Finns både och. Har en Bci Sonara som e defensiv som f*n.  Men gör inte mig något.

Vet inte om några problem.

Har inte det problemet efter som jag inte håller på med dom i onödan. 

201
113
Linkanw94:
okej tack :)


Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Jag har ingen jättestor erfarenhet av BCI eller BCC överhuvudtaget mer än den jag fått via mitt arbete på herperschoise. Verkar vara väldigt individuellt med hur snälla och hanterbara de är som med allt annat, har en BCI nu som jag haft i cirka 6 månader och han är tvärcool. Går att hantera utan problem, har en annan dock en regnbågsboa som är som Westman säger väldigt defensiv.

Det är nog väldigt svårt att svara på, generellt kan man väl egentligen säga att alla ormar är snälla så länge man hanterar och sköter de på rätt sätt. Ormar vill ju inte ödsla sin energi på att hugga oss, det vill ju mest vara ifred.

I övrigt är det ganska enkel skötsel, gå efter skötselbladet Jonas länkade till!

33
27
ReptileNerds:
Boas are in Genral some of the best behaved of the Larger snakes.  There is alway a bad apple now and then, but in genral BCIs and BCC are very managable if y0u can mangage there size.  when you buy the snake, make sure you hold it, look at its behavior, is it curious and  moving strait?  or is it holding on to on really tight and in the S postion most of them time.  Picking the right boa can eliminate the issue as well.  Find some people who have a boa in your area, and help the out with them a bit and get some experience.


Keep on Herping.....


Juice Chelini
Reptile Nerds Skaraborg
www.reptilenerds.com
Facebook: reptile nerds skaraborg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild