Samlingstråd av rek spindelsäljare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

273
209
AndreasB:
Tänkte vi kunde samla ihop en lista för personer i Europa som föder upp och säljer spindlar regelbundet. Som vi rekommenderar (köpt av tidigare).

TheSpiderShop (England)
www.thespidershop.co.uk

Michael Scheller (Tyskland)
www.vogelspinnen-scheller.de/

1275
1724
Falk:

Thespidershop säljer en hel del vildfångade djur.

Finns trådar om detta på krypforumet


273
209
AndreasB:
Jo det har jag sett. Behöver man ju dock inte köpa. Men de säljer även slings som är CB. Michael Scheller säljer också vildfångade. Sen vet man ju inte om de tar in vildfångade regelbundet och säljer. Eller om det är så att de inte får sålt de, p g a att folk inte vill stödja det. På så vis försvinner aldrig annonserna.

Enstaka vildfångade kan man nog hitta överallt.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Personligen skulle jag aldrig stödja någon som säljer wc-djur! Även om det bara är enstaka djur dom har som är wc så skulle jag vända mig till någon seriösare :) Men det är min personliga åsikt. 

Får man ens äga/ha wc djur i terrarium i Sverige? Är det inte så att djur som tas in över gränsen måste vara dokumenterade cb-djur med uppfödarbevis osv? Någon som har koll på det? Tack på förhand. 


273
209
AndreasB:
Jonas_ skrev:
Personligen skulle jag aldrig stödja någon som säljer wc-djur! Även om det bara är enstaka djur dom har som är wc så skulle jag vända mig till någon seriösare :) Men det är min personliga åsikt. 

Får man ens äga/ha wc djur i terrarium i Sverige? Är det inte så att djur som tas in över gränsen måste vara dokumenterade cb-djur med uppfödarbevis osv? Någon som har koll på det? Tack på förhand. 



Håller absolut med. Problemet är att hitta uppfödare som *endast* säljer CB-spindlar. Att sedan hitta uppfödare som har dokumentation på sina spindlar, är väldigt svårt. En uppfödare idag kan säga precis vad som helst. Spindelhobbyn är väldigt liten i Sverige dessutom. Utbudet är begränsat, man hittar mycket mer i t ex Tyskland. Många av de stora uppfödarna som säljer CB-spindlar, har nästan alltid även några vildfångade.

214
333
MartinJ:
Jonas_ skrev:
Personligen skulle jag aldrig stödja någon som säljer wc-djur! Även om det bara är enstaka djur dom har som är wc så skulle jag vända mig till någon seriösare :) Men det är min personliga åsikt. 

Får man ens äga/ha wc djur i terrarium i Sverige? Är det inte så att djur som tas in över gränsen måste vara dokumenterade cb-djur med uppfödarbevis osv? Någon som har koll på det? Tack på förhand. 




Man får inte hålla vildfångade ryggradsdjur (där fiskar har speciella undantagstillstånd på något sätt) i fångenskap i Sverige. Du får alltså hålla vildfångade evertebrater (som t.ex. spindlar) utan att det är olagligt.
Importregler kan jag däremot ingenting om.

1275
1724
Falk:
Precis som MartinJ beskriver

25
8
nexion218:
Bra tråd.

Jag har köpt hem en del slings från Tarantulasbristol.co.uk och fått en och annan bonus sling på köpet. Dock täcker inte garantin att spindeln lever när den skickas utanför england.



273
209
AndreasB:
nexion218 skrev:
Bra tråd.

Jag har köpt hem en del slings från Tarantulasbristol.co.uk och fått en och annan bonus sling på köpet. Dock täcker inte garantin att spindeln lever när den skickas utanför england.




Jag har funderat ett tag på att testa TarantulaBristol. Är ute efter A. purpurea som de har.

25
8
nexion218:
Det tycker jag att du ska göra, förbannat fin spindel. Den finns även på herperschoice men då går det på 400 spänn för en på 2cm.


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild