Inreda terrariet till B.klaasi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
6
Grefvinnan:
jag har sökt och sökt men aldrig riktigt kommit fram till några bra skötselråd för b.klaasi. Ska hämta en idag och är lite nyfiken på framförallt vad ni har som bottensubstrat till era små vänner!

2966
1645
Hoggaforfan:
Sand och torv tror jag passar den rätt bra. Procenten är jag lite osäker på men 50-75% sand och resten torv borde fungera (efter en snabb titt på wiki för att se var de levde :-P)
Torv och mer eller mindre sand är ganska så standard när det gäller spindlar.

19
6
Grefvinnan:
Tack! :)

10
19
Room_17:

Jo sand och torvblandning är bra, dock runt 25% sand. Blir lite för torrt annars.
Arten bor ofta i karg skog, men nära kusten så det kan bli hög luftfuktighet där.

animaldiversity.org/accounts/Brachypelma_klaasi/


1275
1724
Falk:

kryp.forum24.se

Sen kan man alltid googla Brachypelma klaasi habitat ;)


19
6
Grefvinnan:
Falk skrev:
kryp.forum24.se

Sen kan man alltid googla Brachypelma klaasi habitat ;)


Helt klart, men är man somjag skitdålig på engelska beskrivningar av utländska miljöer så är det perfekt om nån kan förklara på svenska som redan vet ;)

1275
1724
Falk:

Grefvinnan skrev:

Helt klart, men är man somjag skitdålig på engelska beskrivningar av utländska miljöer så är det perfekt om nån kan förklara på svenska som redan vet ;)



Glömde att man kan söka på bilder =)

Dock på engelska men om du översätter via google det du inte förstår så klarnar det nog tillslut www.tarantulasdemexico.com/en/biotopos_en.htm

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild