Dysor till regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
7
42
Packe:
Här kanske någon kan hjälpa mig.
Håller på att sätta ihop ett gammalt duschsystem som jag haft liggande. Dysorna som medföljde är sådana som ger en fin dimma men det jag skulle vilja ha är mer av en spray. Typ en sådan som en vanlig sprayflaska ger.
Dysornas yttersta del består av plast, är det någon som vet om man försiktigt kan vidga hålet för att öka flödet till något som liknar en spray?
Eller vet någon var man kan få tag på dysor som ger den effekt jag önskar?

Mvh Patrik

741
681
Binks:
Det ska väl finnas att köpa så man bara byter ut den yttersta biten till något som ger mer "grov" spray än en dimma.
Vet av han jag köpte mitt system så hade han så han bar böt ut yttersta delen så han kunde få från dimma till nästan mindre regndroppar som spottades ut ur systemet.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Finns väl nått som heter bevattningsdysor om jag inte missminner mig helt och dom har väl lite grövre droppar 

2966
1645
Hoggaforfan:
Teoretiskt hade det nog fungerat men i praktiken så är det nog svårt att göra. Dels hitta ett verktyg som är tillräckligt litet sen få upp det precis lagom stort. Risken är väl att det blir för stort och det resulterar i en väldigt kraftig stråle.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild