Salal?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
Cloud:
Någon som vet var i Stockholm man kan köpa Salal som mat till vandrande blad? Jag är rätt nybliven ägare, börjar få slut på mat till dem nu. Eller om det händelsevis finns något man kan plocka utomhus vid det här laget? Eklöv ska ju vara bra men det verkar inte ha kommit än...

2966
1645
Hoggaforfan:
Björnbär och hallon verkar fungera till de flesta arter.
Skicka ett PM till Krypet eller bos så kan de ge ett säkrare svar.

143
154
TerraBygg:
Blomsteraffärer som säljer snittblommor brukar ha.

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:
Precis som Chris74 skriver så har dom allra flesta blomsterhandlare salal, brukar inte kosta många kronor för ett rejält knippe :) 

356
177
krypet:
Salal finns hos hos blomsteraffärer.
Hallonbladen börjar komma nu, leta upp så stora som möjligt eftersom många växter har mer av ämnen som inte är så nyttiga för insekter i späda blad.
Björnbärsblad fungerar fint och de är ofta vintergröna. Ge inte nya blad av björnbär.
Vandrande blad vill väldigt gärna ha ek, så plocka det så fort du kan. Vet inte hur det är med späda blad där. 
Krukrosor brukar uppskattas, men kan vara besprutade. Jag skulle iinte ge det till djur jag var rädd att förlora. Jag testar det ibland och kanske nio gånger av tio går det bra. Jag brukar sätta någon enstaka pinne på den några dagar för att se om de är ok.
Jag testar lika blad ganska friskt, men är noga med att alltid ha någon favorit i terrariet då, så att de har att välja på. Det har aldrig blivit problem.

3
1
reptilboden:
Komodo i hökarängen har salal
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild