Varanmickes bakgrund/sten och rot-byggen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

741
681
Binks:
Hej!

Nu har jag varit i kontakt med min vän Mikael "Varanmicke" Jansson och fått tillstånd av honom att lägga upp dessa bilder.
Detta är alltså vad han bygger på sin fritid, men förhoppningsvis kommer han starta ett företag inom snar framtid och kunna jobba med detta på ett eller annat sätt.

Hur är de gjorda?
De vet jag inte, och han kommer aldrig svara på de.

Törs man ha det i sina terrarium/akvarium?
Han har själv lovat att det är helt ogiftigt, och han har dem själv i sina terrarium.

Vid frågor är det bara fråga på här så ska jag försöka svara så bra jag kan, eller så frågar man honom själv på facebook "Mikael Varanmicke Jansson".

Då kör vi!


Alla 4 bilderna är alltså på en helt konstgjord rot.


Även här är roten helt konstgjord och även de små svamparna och stenpartierna.


741
681
Binks:


Stenar i olika färger efter eget val.
Går att få med hål efter eget önskemål.


Här är roten INTE konstgjord vad jag vet.


De 3 sista bilderna är alltså samma terrarium, och sista bilden ser man det färdiga projektet och även en invånare i form av en Bitis arietans.

741
681
Binks:

Terrarium 45x45x60cm (BxDxH)
3 bilder från en och samma projekt.
Bakgrund och miljö är under uppbyggnad och vidare bilder kommer när det är klart, och kanske även med invånaren.


Terrarium 80x60x60cm (BxDxH)
Även detta under uppbyggnad och även detta kommer fler bilder senare när det är klart.
Ökentemat var bara för fototillfället och för att kunna visas upp på Expo Mitt i Sala.
Temat kommer senare att bli mer åt regnskogshållet med mer levande växer och lite mer fuktigare miljö.

Och som sagt, vid frågor är de bara fråga på här, eller ta kontakt med honom själv på Facebook.

Ha en bra dag!

194
165
JoakimLundgren:
Otroligt vackra bakgrunder! Vad är de tillverkade av för material?

741
681
Binks:
De vet jag inte, och han håller det hemligt.
Han har detta som en affärsidé och har tänkt att leva på de snart, så därför håller han det för sig själv.

Men det är inte giftigt eller farligt att ha de i terrarium eller akvarium.

Han kan göra efter önskade mått och som det syns på bilderna så kan de vara plattare bakgrunder eller bakgrunder som sticker ut beroende hur "kunden" själv vill ha de.

194
165
JoakimLundgren:
Ok, känns inte aktuellt att köpa något som man inte kan få en deklaration av materialet på.

Medlem i DHF
63
126
griseus:
jag tror det  Micke missar! är att bara för att någon vet vilket material som används så kommer de inte lyckas göra lika snygga bakgrunder, kan gå till mig själv såg ett riktigt bra/intressant föredrag för många år sedan med Sune Holm (Back to Nature) där han ingående förklarade hur man skulle göra , kan säga att mina bakgrunder aldrig kommer att va i närheten av Sune`s eller Mickes bakgrunder. sen krävs nog en förteckning på material innehåll om man ska starta firma och sälja dem. Hur som helst jäkligt snygga är de :) .

741
681
Binks:
Ja jag vet inte exakt vad som är i, men vet att det inte är giftigt.
Och som jag skrev innan så kommer han inte gå ut med vad allt är gjort av, men vissa delar berättar han gärna vad de är gjort av.
Eftersom han ska leva på de så kommer han inte berätta tillvägagångsätt och vad exakt det innehåller då det är hans egna affärshemlighet.
Många företag går inte heller ut med full innehållsförteckning över deras produkter pågrund av att de då inte kommer vara ensamma med produkten efter de.

Men tar gärna kontakt med han själv vid frågor så får han svara bäst han kan.

Vet att det finns flera stycken i vårat avlånga land, inklusive mig själv som har hans grejer i terrarierna utan problem.
Så det är inga problem alls.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Så enormt duktig man! Har som sagt sett hans arbeten med egna ögon i verkligheten :) Och att han håller det för sig själv är väl bara naturligt och inget konstigt om man vill leva på något som tagit flera år av tid, pengar att utveckla.. Värt varenda krona i mina & många andras ögon iaf! 

2
1
LillaMy696:
Helt otroligt snygga!!!!! Grymt imponerad!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild