Hjälp. Vilken morph är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Rosemarie:
Köpte mig en leopardgecko för ett tag sen. Uppfödarbeviset skulle jag få efteråt men har inte fått ngt. Är det ngn som kan ha en aning om vad det kan vara för morph? Eclipse är det inte för han har "vanliga" ögon. Reverse stripe ser jag  men...Tack på förhand.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Tråkigt att du blivit lovad uppfödarbevis men inte fått något, det är en vanlig förseelse inom hobbyn verkar det som, folk lovar att dom har uppfödarbevis & papper på djuren, men dom är inte med vid själva affären utan ska alltid skickas vid senare tillfälle :) Antar att det är för att man får mer pengar för ett djur med papper än ett utan några som helst dokument på. pengarna styr även här tyvärr :P 

Ring uppfödaren & fråga vad det är för färg på ödlan samt när beviset kommer :) Hoppas det löser sig! 


5
0
Rosemarie:
Har varit i kontakt med affären som jag köpte han ifrån. Och där säger dom att dom inte får tag i uppfödaren. Så det verkar som att jag inte kommer att få ngt svar därifrån. Men man lär sig så länge man lever men det är tråkigt att inte veta eftersom jag tänkte använda honom i avel.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Försök få tag på uppfödaren själv då? Utan butikens hjälp alltså :) För vem dom har köpt ödlan a borde dom rimligtsvis veta :) Är det en uppfödare av leopardgeckos vi pratar om borde det gå att lista ut vem det är om du lägger ut på olika grupper i facebook, vart han är köpt i landet, vilken butik det gäller och så mycket annan information du bara har så ska det nog gå att lösa utan butikens inblandning, så hade jag personligt försökt gjort iaf. 

Lycka till iaf..


5
0
Rosemarie:
Det enda som jag har fått veta är att uppfödaren kommer från Uppsala och ska eller har lagt ner sin uppfödning. Jag har sökt överallt efter den uppfödningen men har inte hittat ngt.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Jag menar såhär :) Butiken borde kunna ge dig ett namn på uppfödaren eller namnet på hans uppfödning, kan dom inte ens det så utger dom sig inte för att vara vidare seriösa. Med ett namn blir det så mycket enklare att söka efter en person :P Ska sluta bomba din tråd med åsikter nu hehe, hoppas bara det löser sig, min poäng var mest att vill man verkligen hitta någon eller någonting i årat land är det inte så enormt svårt :) Ha en fin söndag allihopa!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild