Växter & bottensubstrat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
14
Warsito:
Hej alla. Jo har en fråga. Eftersom jag nu ska starta om igen i vår härliga hobby så tänkte jag höra vad ni som kör med levande väcter har för bottensubstrat & även vad ni recomendrar för levande växter i ett regnskogs/tropisk terarie.

Tack på förhand

Mvh Ante. =)

85
13
Gnasher:
Kule med en hemvändaer till...

en början kanske :-)
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

När det gäller bottensubstrat körde jag (när jag hade Chahouer)
Exoterras "Forest bark" och "plantation soil" tyckte jag funkade bra, hade kvar växterna i tegel krukor så jag kunde byta ut hela substratet och göra rent men även lätt plantera om och byta växter.

2966
1645
Hoggaforfan:
Kaktus och såjord innehåller minst gödning alternativt om man har egen kompost. Jag tror alla köp-jord innehåller mer eller mindre gödning.
Jag kör Hasselfors kaktus&såjord och det verkar fungera bra. Man kan även blanda i lite torv (naturell) om man vill alternativt lägga ett lag torv på ytan eller bara ha jord runt växterna och torv resten, lite smaksak.

Som städare har jag svenska och tropiska gråsuggor, hoppstjärtar och Blaberidae sp. "Kenya" (kackerlackor).
Tänk på att låta de svenska gråsuggorna bli en eller två generationer innan de planteras in då första generationen kan innehålla tungmetaller.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild