Ställning till terrarium av olika storlekar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

366
155
Linus:

Hej!

Detta är en fråga med väldigt stor framförhållning, men som ändå känns relevant att ställa i god tid så att jag kan hinna fundera mer över hur jag skall göra :)

Det som skall göras är att jag vill kunna börja placera mina terrarium här hemma lite mera på höjden istället för att sprida ut dem överallt i hela lägenheten. Så jag tänkte mig att jag skulle bygga en ställning där jag kan få in i alla fall tre av mina terrarium. I bredd kommer ställningen behöva vara 150 centimeter och så behöver den vara 60 centimeter djup. Detta för att där skall stå ett träterrarium som är 150x60x70 (lxdxh) och två stycken Exo-terra som är 90x45x45 cm respektive 60x45x45 cm. Nu undrar jag helt enkelt hur man bör gå till väga för att bygga en schysst ställning till detta, såg något tips om att bygga i aluminium men hur gör man det? Och varifrån skaffar man det man behöver? Och framför allt: Hur gör man för att veta att det kommer hålla för tyngden av terrarierna (det som är 60x45x45 har exempelvis cirka 30 kilo sand i sig)?


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

om det funkar med bredare så är det här en rejäl grej

www.clasohlson.com/se/Hylla/Pr407396000


366
155
Linus:

Oj, jäklar! Ja, den där var helt klart en rejäl hylla :)

Jag tror dock att den är något stor, om man nu inte skulle skaffa sig flera småterrarium senare i och för sig.. Tål att tänkas på!

Men kom med flera förslag ni som har!


340
91
Copa:

Om du har bauhaus i närheten så kan du kolla där.. dom har iaf liknande ställning här i uppsala som tenebrosa tipsade om fast i mindre storlek


205
25
Strunten:

Ikea är en mkt bra plats att hitta potentiella ställningar och annat man kan byggaom :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

struten har dom grejer som håller för flera terrarium då? tänkte det är ju mest pressade spånskivor och det är ju typ skräp 


90
38
Fredrik85:

Hornbach har en del ställningar/hyllor som tål en hel del och är billiga om du har någon sådan i närheten.


356
177
krypet:

linkmeister skrev: "Jag tror dock att den är något stor, om man nu inte skulle skaffa sig flera småterrarium senare i och för sig.. Tål att tänkas på!"

Det blir alltid fler terrarier, så det är lika bra att skaffa en hylla som är för stor från början. Annars blir det bara fult efter ett tag när man sitter med ett par olika hyllor för att den man skaffade först inte gick att komplettera!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild