Terrariebygge - Orthriophis taeniura friesei

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

81
104
PanicAttack96:
Jag har nyligen skaffat 1.0 Orthriophis taeniura freisei och börjar planera terrariet till denne herre. Ska åtminstone ha 1 meter i höjd på denna burk, längd och bredd vet jag inte exakt då jag nog skall flytta snart. 

Nu behöver jag tips på asiatiska växter jag kan ha i det. Så länge de inte blir så mycket högre än terrariet så är det bara att tipsa på. 
Helst lite varierat med höga och låga växter, så det ser naturligt ut. 

Tack på förhand!

2966
1645
Hoggaforfan:
Gullranka är ju en klassiker, javamossa, de flesta om inte alla fikusar är asiater (den meningen kan feltolkas :-P)

Växtlistan har ju flera asiatiska arter:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

De flesta växter som säljs på plantskolor är antingen från Afrika eller Asien. Google is your friend.

Men det är rätt, ska man nörda så ska man göra det ordentligt ;-)

81
104
PanicAttack96:
Hoggaforfan skrev:
Gullranka är ju en klassiker, javamossa, de flesta om inte alla fikusar är asiater (den meningen kan feltolkas :-P)

Växtlistan har ju flera asiatiska arter:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

De flesta växter som säljs på plantskolor är antingen från Afrika eller Asien. Google is your friend.

Men det är rätt, ska man nörda så ska man göra det ordentligt ;-)


Har ugglat lite på google, men inte hittat så mycket. Vikk ha modell högre plantor, som typ Strandkastanj, men även mindre, buskiga plantor såsom spjutbräken osv.

2966
1645
Hoggaforfan:
PanicAttack96 skrev:


Har ugglat lite på google, men inte hittat så mycket. Vikk ha modell högre plantor, som typ Strandkastanj, men även mindre, buskiga plantor såsom spjutbräken osv.

Kolla in en snygg växt och Googla i butiken ;-)


81
104
PanicAttack96:
Skapade mest tråden för att få folks egna erfarenheter och så vidare med. ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild