A.versicolor foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
6
Wesslan8599:
nu kommer ännu en rookiefråga, fick hem min lilla versi idag och den var MKT mindre än vad jag trodde :P den har ca 1 cm i benspann, kan jag ge den dom minsta kackisarna jag hittar i lådan eller bör jag köpa fruktflugor eller liknande?

nu petade jag bort huvudet på en kackerlacka och la in i burken så får jag se om den äter, all hjälp uppskattas, trodde att den skulle va lite större men den va mini liten :P

235
155
Brokensynapse:
Jag kör med små mjöllarver till mina pyttesmå slings. 

11
6
Wesslan8599:
Brokensynapse skrev:
Jag kör med små mjöllarver till mina pyttesmå slings. 


ska se om jag kan få tag på det då kanske :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
De kan ta mycket störe byten en man tror. Mjölmask funkar bäst till slings.

35
9
Karkka:

Min A versi, sling matade jag med halva små kackerlackor. nu när den blivit lite större ca 3cm BS så funkar syrsor runt 1 cm, Men du kan även mata med väldigt små syrsor. Som sagt dom kan ta stora byten än vad man tror. ska du dock slänga in syrsa så är väl rekomenderat att krossa huvudet på den oavsett storlek för dom kan tydligen bitas rätt bra, och kan skada spindeln.

11
6
Wesslan8599:
som jag nämnde tidigare så klämde jag skallen på en liten kackerlacka och la in till den, nu när jag kom hem efter att ha varit borta i ca 2h så va det inte mkt kvar av den och jag har en fet och lycklig versi haha. den har flyttat upp den på en liten kvist och ankrat fast den med nät :)

få se om min b.smithi överlever bara fick den idag i en iskall låda så vi får se, den är helt ljus så jag tror inte att det är öms på g men den "pulserar" med benen som att den är på g att ömsa. lite off topic men jag hoppas verkligen att den klarar sig.


Medlem i SHF
4002
5027
Jonas_:

Lagom klippta bitar av mjölmask funkar bra till små slings :) Det har vi kört på, sen övergick vi till mini-dubia, och som flera skrivit, dom tar större än man tror faktiskt, jag blev imponerad när våran lilla tog sina första kackerlackor, dubiorna släpade nästan iväg med spindeln :)

Jag är långt ifrån någon spindelexpert men så har vi gjort här hemma & det har funkat ypperligt bra! 

Lycka till med den lillspindeln.


1275
1724
Falk:
mjölmask kan du skippa och kör med kackerlacksnymfer, du behöver inte krossa några huvuden heller.
lyckas du fånga små malar eller fjärilar så är det kanon som foder.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild