Spindelburk, köpa eller bygga?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
6
Wesslan8599:
hej, jag har snart mina 2 första spindlar hemma och funderar på om det finns nån återförsäljare av "spindelburkar", liknande som finns tex på denna sida www.jamiestarantulas.com

eller är det bättre att bygga på egen hand?

för övrigt så blir mina 2 första en A.versicolor och en b.smithi, nu kommer nog många att avråda mig från iaf versicolor men jag tror starkt att man kan börja med dom arterna bara man pluggar på och är extremt försiktig.

tackar ödmjukast för svar :)

//Wesslan

3
1
WATANABE:
Petboxar i apssad skorlek funkar fint eller godisburkar eller liknande, har sett folk som har aborela(?) arter i milkshake/smoothie muggar(när dom e mindre) med kupollock(finns på MAX) med fastlimat stekpannenät i toppen och några småhål runt botten om man är orolig för ventilation. Inte jättesnyggt kanske men spindeln bryr sig garanterat inte.

45
68
Jimmy_S:
Personligen så hade jag byggt ett med giljotin öppning men annars så finns ju ebay:)   www.ebay.co.uk/bhp/tarantula-enclosure

11
6
Wesslan8599:
först och främst! tack för snabba svar!

hittade en grym sida i usa som skickar till sverige www.containerstore.com , där har dom nåt som kallas amac eller clear amac vilket verkar vara väldigt bra för slings om man bara modifierar dom lite med ventilationshål. dessutom visar dom priserna ink frakt och i SEK.

vad tror ni om mina småttingar som första spindlar då?
är jag galen som tar dom arterna eller vad anser ni?

väl mött //Wesslan

1275
1724
Falk:

Enklast är bäst!

Till slings så tar man vilken plastburk som helst i lämplig storlek och går sedan vidare till exempelvis hammarplastlådor.

Personligen så köper jag mina större terrarium då dom har en relativt låg kostnad jämfört med stora terrarium till tex stööre ödlor och ormar.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Beställa lådor åt spindlar från USA låter överavancerat tycker jag :) Finns ju burkar överallt i vårat eget land ;) 

Vi har köpt våra spindelterrarium, på mässor brukar det vara riktigt bra priser! Som Falk sa är det en annan sak om man ska ha stora burkar till ormar/ödlor, dom bygger vi själva pga av storleken. 


11
6
Wesslan8599:
okej, hur stort behöver en sling på ca 1 cm? aboreal är det btw några riktlinjer? x antal cm höjd xantal cm bottenyta, kan va bra med cirkamått :)

3
1
WATANABE:
Är nog ingen risk att du att du tar en för liten burk, nåt i stil med en nässprayflaska räcker ;)
3xBS i diameter kan man utgå ifrån

3
1
WATANABE:
Plus 1xBS i höjd

11
6
Wesslan8599:
WATANABE skrev:
Är nog ingen risk att du att du tar en för liten burk, nåt i stil med en nässprayflaska räcker ;)
3xBS i diameter kan man utgå ifrån



haha ja den ska ju vara riktigt liten såjag börjar nog med nåt mini mini litet :)

nu kommer en fråga som jag som nybörjare på spindlar kanske bör veta, BS = benspann?

den videon plus nästan alla andra videor om tarantulas på tuben har jag sett haha, har nördat sönder för att vara så förberedd man kan vara inför sina första spindlar :)
men tack för klippet ändå :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild