Behöver hjälp med botten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

165
186
denka:
Har en burk som jag håller på med som är 360x300x200 bredd, djup och höjd och i ena hörnet har jag botten från en duschkabin (bubbel) hehe, som är typ fyrkantig på mått 90x90x70 bredd, bredd och djupet. 

Min tanke var att kapa hela cellplastskivor längs längden 90 cm brett 7 st på varandra åt ena hållet  och samma åt andra hållet (längs ryggen 200 cm och längs sidan 100 cm) och gjuta finbetong över och hela golvet, men har blivit kluven nu med bakterier osv. Självklart kommer jag att dra lack två lager... Så, någon som har tips om något annat att göra? Tack.

2966
1645
Hoggaforfan:

Ska du inte ha något bottenmaterial?

Syrgastält? Nog det enda mer sterila jag kan komma på än glatt lack. Klinkers är nog mer bakteriefästande. ;-)


165
186
denka:
Joo ska ha botten matrieal så man kanske ska lägga vanlig plastmatta å bara gjuta på cellplasten?? 

2966
1645
Hoggaforfan:
Då har du ju bakterier i bottenmaterialet ;-)
Jag tror du oroar dig i onödan men jag hade slängt in lite städare där istället som hoppstjärtar och gråsuggor.
Betong är inte vattentätt så den biten hade jag löst, antingen med Sika som har en kemikalie för att göra det vattentätt eller klätt in bottnen men gummiduk/dammduk längst ner sen byggt upp med frigolit och gjutit.

2048
773
psyjoh:
Hade varit roligt med lite bilder på ditt bygge. 

165
186
denka:
Ahh har ju d :) suggor har ja redan mä i tanken ändå.. Hmm ahh tänkte typ epotexa hela driten men d borde räkka då? Vill ha d safe så man slipper bila upp å skit 

165
186
denka:
Psyjoh ska allt slänga upp lite bilder men glömmer av att ja har kamra på mobil 

2966
1645
Hoggaforfan:
Det viktiga är fuktspärren, inte bakterierna då de finns i allt annat ändå samt att reptiler kan ändå hantera våra svenska bakterier utan problem. 
Sika-1 borde fungera men inget jag själv använt:
swe.sika.com/sv/mf-waterproofing/sika-waterproofing-solutions/02a015/02a015sa01/02a015105.html

165
186
denka:
Ahh presic sen vill ja dra över betongen för å göra lättare å göra rent när d behövs :) ahh ska kolla in den

tack för tipsen hogga

2966
1645
Hoggaforfan:
Lugnt :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild