Värmemattor utan klister?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
19
carolineleven:
Jag köpte exoterras desert matta och blev besviken när jag såg att det var engångsbruk, eftersom att det i instruktionerna stod att man skulle klistra fast underifrån och inte ta bort den. Gäller det för alla värmemattor? För då kör jag på kabel i framtiden.

1159
625
Temla:
Om du inte vill använda klistret på mattan kan du använda lite silvertejp att fästa den med istället. Det gör jag och det funkar utmärkt. Eller lägga den lös under terrariet på en bit frigolit. Se till att alltid ha luftgenomströmning ovan eller under värmemattan dock så "gummifötterna" som finns med i förpackningen rekommenderas om terrariet står platt på underlaget. 

1662
779
fluffis:
Ingen annan matta har klister vad jag vet och du behöver inte använda det om du inte vill.

159
55
Rille2005:
Har heller aldrig sätt en matta med klister....
HAr säkert 8-10 mattor hemma o ingen har klister....

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Dom flesta värmemattor är utan klister :) Själv föredrar jag helt klart värmeslinga framför matta! 

109
19
carolineleven:
Tacl för era råd.

Nu blev det ett till problem. Jag har den på högsta(fick tas bort dimmern) och den är ett par grader för sval. Så ca 34 på varmaste, 23 på det kalla området. Och det är när termometerna ligger direkt på plasten i plastlådan, utan bottensubstrat. Jag antar att min kungspyton får leva på tunt tidningarpapper tills jag fixat nytt terrarium/värme(eftersom att jag redan klistrat fast den på undersidan, blurgh).

Kan det vara ok med de graderna? Det kommer ju bli varmare under sommaren, och till hösten blir det nytt terrarium.

27
14
Zappen:
34 grader varmt är väl definitivt inte för kallt.

1662
779
fluffis:
carolineleven skrev:
Tacl för era råd.

Nu blev det ett till problem. Jag har den på högsta(fick tas bort dimmern) och den är ett par grader för sval. Så ca 34 på varmaste, 23 på det kalla området. Och det är när termometerna ligger direkt på plasten i plastlådan, utan bottensubstrat. Jag antar att min kungspyton får leva på tunt tidningarpapper tills jag fixat nytt terrarium/värme(eftersom att jag redan klistrat fast den på undersidan, blurgh).

Kan det vara ok med de graderna? Det kommer ju bli varmare under sommaren, och till hösten blir det nytt terrarium.


Temperaturen låter väl okej!? Så tjockt med bottensubstrat behöves inte egentligen. Hur kungspytormar gör vet jag inte men mina snokar buffar bort bottensubstratet, för att komma närmare värmekällan, om de vill ha mer värme. Ibland ligger de direkt över värmemattan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild