Pilgiftgrodor tillsammans med Phelsuma

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
4
Arnqvist98:
Jag ska ner till HC på Fredag och kolla in kryputställningen, funderar då på att ta tillfället i akt och införskaffa några pilgiftgrodor för att få lite extra färg i mina terrarium. Jag undrar därför om det går och om det finns någon speciell art som är bättre än de andra?
Ska tilläggas att de olika Phelsumerna jag har att välja bland är Klemmeri, Ornata, Grandis, Laticada,  om det skulle vara bättre att ha grodorna hos någon speciell av dessa?

Tacksam för snabba svar. MVH Emil

90
38
Fredrik85:
Rent tekniskt så funkar det nog. Jag skulle nog(skulle dock aldrig blanda arter) blanda typ klemmeri med tinctorius isåfall.
Liten klättrande ödla som äter bananflugor men inte är tillräckligt stor för att ta grodor med en större groda som kan käka större bananflugor och bönbaggar och spenderar nästan all sin tid på marken.

Sen när man blandar arter så finns det ju såklart alltid en risk att utsätta dom för okända bakterier, eventuell stress osv, det är upp till var och en att bestämma om man vill ta dom riskerna.

Mvh Fredrik
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild