Förstoppad?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Min skäggis åt väldigt lite sallad i några veckor innan hon lade sina ägg (03-15), & nu har hon börjat äta igen. Men hon har ännu inte "gjort ifrån sig" på minst 4 veckor. Jag har badat henne lite oftare - men ingenting än. Är det dags att testa andra metoder för att få igång henne igen? Någon olja som kan hjälpa? Hon är annars pigg & visar inga "dåliga" tecken.

1159
625
Temla:
Dricker hon vatten?

2048
773
psyjoh:
Prova att ge lite ljummet vatten blandat med någon droppe äppeljuice från ett äpple och några smulor kalk. Det ljumna vattnet kan sätta fart på magen och äppeljuicen gör att hon inte kommer tacka nej. 
Ge detta med en spruta eller pipett. 

2048
773
psyjoh:
Vad äter hon?

Under en 5-6 veckors period så åt min största hane några enstaka grönkåls- och salladsblad, någon enstaka larv och ett par syrsor. Inte mer än så. Han sket inte förrän i lördags. Första gången på 6 veckor ungefär. Jag badade inte honom för att tvinga honom att bajsa. Höll bara koll så han inte var spänd och hård om magen eller fick någon förhårdnad, då jag antar dem får det när maten samlas om de blir förstoppade. 

309
38
reptilicus_:
Temla skrev:
Dricker hon vatten?

Hon drack lite ljummet vatten förra veckan när hon badades

309
38
reptilicus_:
*Update* Hon "gjorde ifrån sig" idag i badet - tack & lov...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild