Terrarieinredning för Acanthoscurria geniculata?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

187
221
Moova:

A. geniculata är som grävmaskiner så fyll på med mycket mer substrat och  ha inte för höga förväntningar om att inredningen ska se snygg ut, de brukar oftast vända upp och ner på precis allt när de gräver runt :) 


35
9
Karkka:
Min har inte grävt något alls. Dock har den börjar spinna trådar kors och tvärs över terrariet. Så nog är grävande indivuduellt.

1275
1724
Falk:

Mina har varit som bulldozers och som f*n på att knäcka växter.

Ett tips är att strö ett tjockt lager med löv över substratet så brukar dom väva ihop någon cool klump utav det =)


89
57
p4s1:
aa okej bra att veta :-) får sätta fast inredningen ordentligt så framtida bulldozern inte fuckar upp allt :-P 
coolt vet du fler tipps på hur man kan få spindeln att väva? 

235
155
Brokensynapse:
Anpassa inredningen efter den har fått plöja runt. Vissa utav mina spindlar och skorpioner bökar runt som fan och då brukar jag låte dom fixa så som dom vill ha det sen lägger jag in inredningen jag vill ha i förhoppning om att de blir lämnat ifred, dock funkar inte de hos min cavimanus då den verkar anse att allt jag gör är fel då det ser ut som kriget dagen efter.

25
8
nexion218:

Det är för generöst med yta och för högt i tak som redan påpekat. Om den varma delen drivs av en värmematta så kan du spara den till något annat, 20-23 funkar fint till dom flesta arter jag håller och A. geniculata är en av dom.

Håller mina slings 10x10x10


89
57
p4s1:
ska splita terrariet och lägga en skiva i mitten så jag får 2 st 25×40×40 om jag inte minns måtten fel :-) sen tänkte jag lägga värme mattan i mitten av terrariet så att båda min spindlar får dela på värmen 

1275
1724
Falk:
Värmemattor är oftast bortkastat men om du nu ska använda en sådan så kör isåfall med en väldigt klen variant och aldrig under ett spindelterrarium.

35
9
Karkka:
p4s1 skrev:
aa okej bra att veta :-) får sätta fast inredningen ordentligt så framtida bulldozern inte fuckar upp allt :-P 
coolt vet du fler tipps på hur man kan få spindeln att väva? 



Nja, kan ju inte direkt fråga spindeln om den kan spinna lite. min hade ett upphåll på spinnandet i typ 6 månader men nu efter ömsningen så har den börjat spinna då och då, såg nu vid matning att den spunnit en stor matta över hela bottenytan av substratet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild