Kräsna kragagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

239
197
Danpss:
Har 1.1 kragagamer som tidigare åt ALLT, vad jag än erbjöd så åt de. Sedan ca 3 veckor tillbaka har de slutat äta allt utom gräshoppor och någon enstaka rosenbaggslarv. Har tidigare alltid gett dem varierad kost på syrsor, dubia, gräshoppor, fuzzy möss, lite frukt och grönt mm. Någon som har tips och råd hur och vad man kan göra för att få dem äta annat igen mottas gärna.

239
197
Danpss:
Ingen som har haft samma problem med andra ödlor? 

2048
773
psyjoh:
Sorry har missat tråden. 
Har väl haft samma problem med mina större ödlor när de kommit upp i en viss ålder. Precis som de tröttnat på maten. 
Min ena vände det på när jag bytade från en mv lampa till hid lampa och när hon blev gravid i ungefär samma vända. Vet inte om det beror på något av det men nu äter hon allt och tidigare var det en period när endast larver gick ner. 
Min ena skäggis hane är inne i en period just nu där han inte rör mer än något salladsblad då och då. Vet inte vad det beror på men har försökt med allt. 
När han vaknade från vintervilan åt han några kackerlackor,  2 pinkisar och lite vaxmott...
Annars har han som sagt tagit lite sallad då och då. 

Tyvärr har jag inget bra tips mer än att det vände på min hon efter ett tag. Får hoppas det gör så på min hane också. 
Min leopardgecko åt allt innan. Nu går endast, ryssar, syrsor och vaxmott när. 
Vaxmotten är det enda alla har ätit alltid. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild