Värme till kp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
nickewiesel:
Hej, jag ska köpa en kp nu och undrar om det räcker med bara en värmematta som värmekälla och om man behöver något mer än värmematta, grotta, fuktgrotta och vattenskål till den?

74
13
larsson88:
Jag använder värmematta och termostatkontroll till min kp och två grottor, ska sätta in nån gren också. Har en ganska stor vattenskål

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Det beror på flera olika faktorer hur mycket värme & vilken sorts värme du ska ha i terrariet :) Det absolut bästa och som man ska göra är att starta upp terrariet några dagar, gärna 1 vecka, innan djuret kommer hem. På så vis har du sett att allting fungerar som det ska och har tid att lösa eventuella problem :) 

En timer skulle jag aldrig klara mig utan till mina pytonormar, en viktig sak tycker jag :) Så ormarna får en jämn dygnsrytm dag ut och dag in.. Enkelt att ställa om när man ska vintervila sin/sina ormar. 

Värmeslinga använder många till kungspyton, funkar även med värme ovanifrån, exempelvis värmelampa eller värmepanel. Möjligheterna är oändliga :) 

Välkommen till hobbyn pytonormar! 


74
13
larsson88:
Skrev fel , värmeslinga är det jag har

3
0
meloniga23:
Jag kör med både värmematta,värmekabel och värmelampa då mitt hus är så j**** kallt. På natten så stängs lampan av och jag kör bara med kabel och matta som sitter utanför terrariumet. Ett tips är att se till så inte värmekällor blir så varma så inte ormen bränner sig. Som gömställe har jag en grotta samt en stor korkbarkbit. Min kungspyton gillar inte att vara i grottan utan han gömmer sig under barkbiten hela tiden. Sedan är mitt terrarium ganska stort så jag löste det genom att jag proppade terrariumet med växter och grenar så inte ormen skulle känna sig stressad.  

2
0
nickewiesel:
tack för alla svar. 

109
19
carolineleven:
Vad för värmeplatta rekommenderas?

Herpers choice rekommenderade exoterra desert, men storlek/watt för ca 100 cm plastterrarium?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild