Väsande kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
26
Sollien:
har precis skaffat mej ca 40 väsande kackerlackor som jag vill odla på. Kan ni ge tips på hur ni gör, vad ni matar med och gärna bilder på odlingarna. Mvh Jennifer 

2048
773
psyjoh:
Har en värmekabel runt lådan och matar med vattenkristaller och firemons insektsfoder. Har provat lite olika frukter och grönsaker men oftast ligger det kvar mögligt. De föredrar torrfodret. 

48
26
Sollien:
Okej, bra o veta. Förökar dom sej bra?

1275
1724
Falk:

Vilka arter av "väsare" är det du har? Finns ju en mängd arter så du gärna vara mer precis =)

 

Edit:

Såg i din profil att det är G. portentosa.

Jag höll mina på torv och korkbark och lite högre luftfuktighet och va 25% varmt.

Gav dessa apelsinklyftor och kycklingfoder och jag fick spola ner dom nymfer som ingen ville ha då odlingen exploderade.

Tänk på att dessa är duktiga på att rymma då dom klättrar på släta ytor som glas och plast så sätt en vaselin rand längst med burkens topp.


2048
773
psyjoh:
Jag har inte så jättemånga adulta kvar. Kanske 10 honor och 3 hanar. Men där blir ungar så jag klarar mig iaf och de växer och blir relativt stora snabbt. Betydligt snabbare än dubia om du kört med det innan. 

De senaste ungarna jag fått ska jag låta leva så odlingen blir lite större. Kommer inte ihåg ungefär hur lång tid det tar innan de blir adulta men tror det är efter sjunde ömsningen. Jag har ca. 26-28 grader i lådan. 

181
110
Stina:
En fundering, väsares nymfers "skal" jmf med dubias:  Har väsare hårdare skal än dubias då dubias är mkt mjukt o inte så "skaligt" 

48
26
Sollien:
Nån mer som kan berätta? Vill att mina ska föröka sig, men de händer inget. Dom har värme och bark, får både insektsfoder och lite annat som tex morot. Tips?

2048
773
psyjoh:
G. Portentosas nymfer är mjukare än dubia. Det är inte förrän de blir adulta som de får riktigt hårt skal. 
Jag får ungar ca. Varannan månad/hona så om de parat sig relativt samtidigt kan det ta ett tag. 
Jag har mina precis som jag har dubian och matar med samma och det funkar bra. 

48
26
Sollien:
Nu såg jag att vi hade massa små väsare. Gött att dom börjar föröka sig :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild