Vit gegga vid kloaken

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
2
Pemmen:
Är lite fundersam på en av mina honor. Hon har fått vit gegga vid kloaken. Det är lika vit som "kisset". 

Kan det vara kiss? hon har gått på sand tidigare men när jag såg att hon åt sand så fick hon gå på repticarpet tills vidare men hon har fortfarande inte velat äta. Kan hon vara förstoppad ff? Dock är hon ju med 99% säkert med ägg också. 

Hon beter sig annars normalt, är ute och rör sig efter släckning och ligger och värmer magen.... 

Har någon varit med om detta tidigare. 

//Emma 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Är alltid bra att nämna vad det är för art du pratar om, blir enklare att svara då :-)

10
2
Pemmen:
Mej oj haha sorry! Trodde jag fick med det. ;) 

Det handlar om leopardgecko.

//E

1159
626
Temla:
Om hon är förstoppad är väl lätt att kolla. Bajsar hon eller inte? 
Om hon är med ägg och går på matta så måste hon ha någonstans att gräva, men det förstår du säkert själv. :) Har du ställt in en äggläggningslåda till henne? 

10
2
Pemmen:
Hon har inte bajsat tidigare men idag så blev det en liten en. ?

Jodå har äggläggningslåda/fuktgrotta i varje terrarium. I vissa 2 st. Just för att alla ska ha möjlighet till detta. 

Hon la ju 2 obefruktade ägg för 5-6 veckor sedan och det är sen dess det gått dåligt ? hoppas det släppt nu när hon bajsat. Erbjöd en syrsa men den ville hon inte ja, har lagt in några mjölmaskar för att se om det kan vara intressant. 

//Emma 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild